Modne kolory jesień-zima 2025. Poznajcie 5 barw, które zdefiniują nowy sezon
Od przydymionej czerwieni do energetyzującego niebieskiego – przeanalizowaliśmy wybiegi jesień-zima 2025 i już wiemy, jakie modne kolory podbiją nadchodzący sezon.

W tym artykule:
- Modne kolor jesień-zima 2025 cechuje różnorodność
- Wszystkie odcienie niebieskiego zadomowiły się na wybiegach jesień-zima 2025
- Czerwień na ubraniach i dodatkach pomoże nam przetrwać jesienny dół
- Szlachetny fiolet doda elegancji każdej stylizacji
- Szarość wykaże się podczas sezonu „back to office”
- Spalona pomarańcza jesienią będzie nam przypominać o wakacyjnych wieczorach
Modne kolor jesień-zima 2025 cechuje różnorodność
Podczas gdy zeszłoroczne trendy wiosna-lato 2025 upłynęły pod znakiem pasteli, a maślany żółty i błękit nieba zmonopolizowały street style, nadchodzące miesiące upłynął pod znakiem szlachetnych barw, które będą dodawać nam pewności siebie i energii podczas poszarzałych październikowych poranków. Na wybiegach zobaczyliśmy cały przekrój kolorów kolejnotów – od aleksandrytu przez granat po szafir. Minimalistki nie muszą się jednak martwić, bo ich ukochane czernie, szarości i beże także miały swoje pięć minut.
Wszystkie odcienie niebieskiego zadomowiły się na wybiegach jesień-zima 2025
Czyżby projektanci wzięli do serca, gdy Lana del Rey śpiewała „My baby lives in shades of blue”? Do takiego wniosku można dojść oglądając kolekcje jesień-zima 2025, które zdominował niebieski we wszystkich odmianach – od elektryzującego po delikatny błękit. Projektanci tacy jak Shushu/Tong i Kiko Kostadinov przewodzili trendom na stylizacyjny trik „pop of color”, nadając bieliźnianym akcentom błękitne i atramentowe tony. Inni, jak zespół kreatywny Chanel, odcień wykorzystali poprzez nowoczesne odsłony jeansu. Kolejni, na czele z Gabrielą Hearst, nie wierzyli w półśrodki, co zobaczyć można na ich monochromatycznych zestawach.

Czerwień na ubraniach i dodatkach pomoże nam przetrwać jesienny dół
Mamy dobrą wiadomość dla fanów trendu „pop of red” – czerwień to wciąż jeden z najmodniejszych i najbardziej pożądanych kolorów. Jesienią i zimą 2025 karmazynowy i burgund przestają już ze sobą rywalizować i wspólnie pojawiają się na wybiegach. Czy to obok siebie w formie ubrań i dodatków, czy też jako miks barw tworząc nowe, viralowe odcienie czerwieni. Przykłady znajdziemy na pokazach Max Mara, Balmain, Louis Vuitton, Hermès i Miu Miu.

Szlachetny fiolet doda elegancji każdej stylizacji
Fiolet nie miał ostatnio dobrej passy i zdawało się, że projektanci już dawno spisali go na straty. Ralph Lauren przy pomocy sukienek z weluru i Anthony Vacarello dla Saint Laurent wykorzystując płaszcze z mocnymi ramionami jak z lat 80. postanowili jednak odczarować ten niedoceniany kolor. W formie półtransparentnych podkolanówek i kozaków fiolet pojawił się także u Miucci Prady w Miu Miu, a u Valentino królował pod postacią koronkowych body, nagich sukienek i okryć wierzchnich w duchu retro.

Szarość wykaże się podczas sezonu „back to office”
„Szara strefa” nabiera tym sezonie dosłownego znaczenia, a po zeszłorocznych eksperymentach nad stalowym odcieniem barwy, w 2025 roku projektanci pochylili się nad wyrazistym grafitem. Zmieniły się również formy, z którymi łączyli szarość. Tym razem zamiast w typowo streetwear’owym wydaniu, powrócili do rozpowszechnionej w XVIII wieku symboliki barwy utożsamianej z inteligencją. Grafit umieścili więc na nowoczesnych odsłonach biurowego dress code’u i tak powstała garsonka z przedłużaną marynarką Ao Yes, garnitury Madeea, bibliotekarskie zestawy Miu Miu czy pudełkowy płaszcz w pepitę Coperni.

Spalona pomarańcza jesienią będzie nam przypominać o wakacyjnych wieczorach
Czerwona pomarańcza, rdza i ochra wniosły odrobinę ciepła do kolekcji jesień-zima 2025. Motyw zachodzącego słońca, choć kojarzony z wakacyjnym sezonem, doskonale urozmaici listopadowy achromatyzm, dodając przy okazji nutę pozytywnej energii. Bursztyn lśnił na strukturalnych garsonkach Saint Laurent, współgrał z pudrowym różem Miu Miu i ocieplał ostrą skórę u Balmain. Nie zabrakło go również na wybiegu Hermès, gdzie jeden z najważniejszych kodów marki został wykorzystany w formie skórzanych kompletów, koszulowych sukienek i otulających swetrów.


