Czy najnowszy trend musi być nowy? To pytanie stało się osią jednego z najbardziej komentowanych wydarzeń Copenhagen Fashion Week 2025. Perwoll zaprezentował The Reclaimed Collection – pokaz, który nie tylko przyciągał spojrzenia, ale też skłaniał do refleksji. Bo prawdziwa moda nie zaczyna się na metce, lecz w idei.

5.8. Perwoll Fashionshow CPH--286
Mat. prasowe

Do Kopenhagi marka zaprosiła rekordową, 14-osobową grupę influencerek z Polski – największą spośród wszystkich krajów biorących udział w projekcie. W hangarze lotniska, zamienionym w modową scenę, pojawiły się:
Weronika Sączawa (@komunikatywnie), Maja Bohosiewicz (@majabohosiewicz), Dominika Wysocka (@dominika.wysocka), Magdalena Olczak (@magdalena.pl), Basia Kaszuba (@bu.sia), Agata Sawicka (@agasava), Dominika Urbańczyk (@doosiaak), Joanna Biernacka (@ashplumplum), Kinga Gawlik (@kg.basics), Paulina Borkowska (@ostylu), Zofia Kulewicz (@zophia_stylistka), Joanna Legawiec (@joannalegawiec), Oliwia Nincevic (@oliwciaks) i Paula Moryson (@morysonpaula).

Każda z nich od lat inspiruje społeczności do dbania o ubrania, pokazuje magię second handów, przeróbek i mody vintage. Ich codzienne treści udowadniają, że troska o garderobę to nie wyrzeczenie, ale czysta przyjemność.

5.8. Perwoll Fashionshow CPH--33
Mat. prasowe

Z walizki na wybieg

Sceneria wydarzenia nie była przypadkowa. Motyw przewodni? Rzeczy pozostawione w bagażach na lotniskach – symbole potencjału, który często ląduje na wysypisku. Statystyki są bezlitosne: co roku w działach rzeczy zagubionych znajduje się 36 milionów walizek, z czego 1,8 miliona nigdy nie wraca do właścicieli. W środku – około 27 milionów ubrań w dobrym stanie.

4.8.25 Rethink Fashion CPH-37
Mat. prasowe

Perwoll zdobył około 80 takich bagaży i przekazał je w ręce Victorii Lee – szkockiej stylistki zrównoważonej mody i Dyrektorki ds. Mody marki Perwoll. Jej zadanie? Stworzyć z ich zawartości pełną kolekcję wybiegową. „Byłam naiwna, myślałam, że znajdę perełki vintage Vivienne Westwood. Zamiast tego wyciągałam t-shirty i ręczniki” – wspominała ze śmiechem Lee.

Perwoll Kopenhaga
Mat. prasowe

Hangar, tablica odlotów i polskie akcenty

Gości witała nietypowa tablica odlotów, na której zamiast nazw miast pojawiały się zdjęcia ambasadorek z różnych krajów. Wśród nich – kadry Mai Bohosiewicz i Weroniki Sączawy z wyjątkowej sesji zdjęciowej, w której pozowały w stylizacjach stworzonych z porzuconych walizek.

5.8. Perwoll Fashionshow CPH--278
Mat. prasowe


Maja miała na sobie jedwabny, asymetryczny top w kolorze piasku i szerokie, lniane jeansy. Weronika – oversize’ową czarną marynarkę przemienioną w sukienkę z taliowaniem i wycięciem na plecach. W tym looku pojawiła się później na wybiegu jako jedyna polska modelka w pokazie.

Kreatywne strefy i nowe życie tkanin

5.8. Perwoll Fashionshow CPH--97
Mat. prasowe

W hangarze czekały strefy kreatywne: stanowisko personalizacji zawieszek bagażowych i butelek detergentu, garderoba pełna ubrań z odzysku oraz mini laboratorium, w którym chemicy zdradzali kulisy innowacyjnej technologii Perwoll Renew.

Formuła Triple Renew, dostępna w wersjach dedykowanych różnym kolorom i rodzajom tkanin, już po dziesięciu praniach odnawia włóka, redukuje zmechacenia i przywraca świeżość. O jasne tkaniny najlepiej zadbać specjalnym detergentem, Perwoll Light przychodzi z rozwiązaniem z innowacyjną formułą, która dodatkowo zapobiega szarzeniu tkanin.

„Naszym celem jest pokazanie, że moda nie musi być jednorazowa. Odnawiając i wydłużając życie ubrań, promujemy nie tylko zrównoważony rozwój, ale też zmianę myślenia o modzie. Dzięki technologii Perwoll Renew możemy sprawić, że ubrania znów wyglądają i czują się jak nowe – zmniejszając potrzebę produkowania nowych i ograniczając ilość odpadów - komentuje Corinna A. Bender, Globalna Dyrektorka Marketingu Działu Fabric Care w Henkel.

DSC08193
Mat. prasowe

Pokaz, który porusza

Pokaz The Reclaimed Collection był momentem, na który publiczność czekała z wyczekującym błyskiem w oku. Za wizją kolekcji stoi Victoria Lee. Jej podejście? Świadome, wyrafinowane i pozbawione banału. – „Zawsze wierzyłam, że moda może być piękna i odpowiedzialna zarazem. The Reclaimed Collection to hołd dla ubrań, które już istnieją – i które zasługują na więcej niż tylko śmietnik” – podkreśla Lee.

Pierwsza modelka pojawiła się w spódnicy utkanej z ulotek i t-shircie z przewrotnym manifestem „No plans for the future” – hasłem, które zamiast pesymizmu niosło refleksję o potrzebie działania tu i teraz. Potem wybieg zamienił się w kreatywny kalejdoskop: sukienki z ręczników, topy z krawatów, kamizelki z biżuteryjnymi aplikacjami, męska koszula przekształcona w duet topu i spódnicy, spodnie, którym kontrolowane dziury nadały nowy charakter.

RqErjOFdrk1KvVZZbolM
Mat. prasowe

„Moda to nie tylko kupowanie nowych rzeczy – to także dostrzeganie potencjału w tym, co już mamy. Łącząc różne ubrania, materiały i kolory, można stworzyć kompletny pokaz mody wyłącznie z rzeczy z drugiej ręki. Styl to przecież sztuka komponowania. The Reclaimed Collection jest tego ucieleśnieniem – pokazuje, że z kreatywnością i troską zapomniane ubrania mogą zyskać drugie życie i zachwycać świeżością,” – tłumaczy Lee.

To był pokaz inkluzywności – na wybiegu obok ambasadorów marki pojawili się też zwykli ludzie, a energia, jaka płynęła z tej mieszanki, była czystą celebracją różnorodności. Finał? Jeszcze piękniejszy niż sam spektakl: wszystkie sylwetki trafiły do sprzedaży na platformę z modą z drugiego obiegu Sellpy.

Perwoll nie ograniczył się jednak do własnego show – aktywnie wspierał inne projekty Tygodnia Mody w Kopenhadze, w tym kolekcje Rave Review i The Garment. Rave Review, założone przez Josephine Bergqvist i Livię Schück, to szwedzka marka, która tworzy wyłącznie z materiałów z drugiego obiegu, od ubrań po przedmioty codziennego użytku. Jej najnowsza kolekcja na SS26 wyglądała jak sen sennych wędrowniczek – stylowych lunatyczek w ubraniach, które jeszcze niedawno miały zupełnie inne życie.

Redefinicja luksusu

W czasach, gdy przemysł mody zmaga się z własnym cieniem – nadprodukcją, marnotrawstwem, utratą sensu – głos Perwoll wybrzmiał szczególnie mocno. Pokazali, że luksus to dziś nie cena, lecz świadomość. W tym roku Kopenhaga wysłała w świat jasny sygnał: przyszłość mody może zacząć się od porzuconej walizki. A może raczej – od zmiany w naszych głowach.

Materiał promocyjny marki Perwoll