Pokolenie Z. Czym się wyróżnia? Badania pokazują, że to modowi indywidualiści
Trendy w modzie zmieniają się nieustannie, a każde pokolenie wyróżnia się innymi preferencjami zakupowymi. Co charakteryzuje pokolenie Z?

Dominacja sieci
Pokolenie Z, nazywane także "Pokoleniem Internetowym" uwielbia modę i wynosi ją ponad poziom użytkowy. To właśnie online marketing i nowe możliwości, na jakie pozwalają zakupy w sieci mają obecnie największy wpływ na tworzenie strategii rozwojowych marek luksusowych. Mając to na uwadze amerykańskie przedsiębiorstwo analityczno-badawcze Gartner, które specjalizuje się zagadnieniach strategicznego wykorzystania technologii, a także zarządzania technologiami przeprowadziło badania tendencji zakupowych pokolenia Z na rynku chińskim. Wykazało ono, że dla pokolenia Z najważniejsza jest możliwość personalizacji produktów luksusowych i kupowania edycji limitowanych lub pochodzących z rozmaitych współprac z artystami, innymi brandami czy projektantami. Konsumenci, szczególnie w asortymencie marek luksusowych, poszukują możliwości wyrażenia swojej estetyki i indywidualności. Sprzedaż wymienionych produktów w 1 kwartalne 2019 wzrosła w porównaniu do 1 kwartału roku 2018 o 20 punktów procentowych w przypadku personalizacji produktu, o 16 punktów w przypadku linii tworzonych we współpracy z inną marka oraz o 18 punktów w przypadku edycji limitowanych.

„Możliwość personalizacji produktów staje się nieodłącznym elementem strategii każdej marki luksusowej” - twierdzi Amie Song, specjalista Gartner L2 APAC
Obiekty pożądania
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.
Na stronie domu mody Louis Vuitton można już nie tylko decydować o kolorze monogramu czy rodzaju paska przy torebce, ale także dodawać do projektów różnorodne naszywki, w tym te inspirowane memami np. z psem Shiba Inu. Funkcja personalizowania produktów dostępna jest na stronach Louis Vuitton na całym świecie. Współprace LV z innymi markami zazwyczaj są bardzo spektakularne, a powstałe projekty zawsze znikają ze stron w kilkadziesiąt sekund. Kolekcją, która wywołała najwięcej zamieszania, a każdy jej element był obiektem pożądania w oczach konsumentów, była współpraca LV ze streetwerową marką Supreme.
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.
Amerykańska marka Coach średnio raz na sezon wprowadza do swojej oferty produkty współtworzone z jakąś gwiazda, artystą lub inną marką. Tak powstała już kultowa kolekcja torebek i akcesoriów z postaciami bajek Disneya czy projekty z charakterystycznym dla nowojorskiego artysty WishBe żelkowym misiem. Niedawno jednym z ambasadorek marki został Michael B. Jordan, który specjalnie dla amerykańskiej marki zaprojektował serię kurtek z namalowanym na plecach bohaterem serii komiksów Naruto. Dodatkowo prawie każdy z akcesoriów Coach można personalizować dodając różnorodne naszywki, przypinki lub zawieszki i zmieniając kolory poszczególnych elementów projektu.
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.
Wykończona gumą z charakterystycznym logo bielizna Calvin Klein, to zdecydowanie najpopularniejszy w sieci produkt tej marki. Kampania #MyCalvins, w której wystapili m.in. Kendal Jenner, Justin Bieber oraz Hailey Bieber miała na celu wypromowanie bielizny jak produktu, dla którego każdy konsument znajduje osobiste zastosowanie i nadaje mu unikalnych cech. Podczas chińskiego festiwalu Qixi Festival, marka zaproponowała także możliwość personalizacji bielizny poprzez dodawanie naszywek inspirowanych emoji.
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.

