Kiedy moda spotyka siostrzeństwo: Julia Wieniawa i Grażyna Torbicka wśród gwiazd Le Défilé
Jane Fonda, Helen Mirren, Kendall Jenner, Eva Longoria, a obok nich Julia Wieniawa i Grażyna Torbicka – tak wyglądała tegoroczna odsłona Le Défilé w Paryżu. 29 września przed Hôtel de Ville odbył się pokaz, który udowodnił, że moda potrafi stać się manifestem wartości. Hasło „Wolność, Równość, Siostrzeństwo” wybrzmiało mocniej niż kiedykolwiek, a międzynarodowa plejada gwiazd przypomniała, że piękno i kobieca siła nie znają granic.

Moda, historia, sztuka
Hôtel de Ville to miejsce wyjątkowe – w XVIII wieku było świadkiem rewolucyjnych protestów, a w XIX stało się areną walki o prawa kobiet i równe płace. Nic dziwnego, że właśnie tam odbył się pokaz Le Défilé 2025. W tym kontekście nabrał on jeszcze większej mocy. Był nie tylko widowiskiem mody, lecz także hołdem dla walki o wolność i równość.
Od 2017 roku Le Défilé łączy świat mody i urody z ważnym przesłaniem. Tegoroczna edycja szczególnie mocno akcentowała siostrzeństwo – obecne zarówno w przekazie, jak i w atmosferze wydarzenia. Publiczność zgromadzona w sercu Paryża mogła zobaczyć spektakl, w którym moda spotkała się z historią i sztuką. Dzięki transmisjom przesłanie dotarło też do widzów na całym świecie.

Gwiazdy i ikony kobiecej siły
Na wybiegu pojawiły się ikony kina, mody i sportu: Kendal Jenner, Jane Fonda, Helen Mirren, Andie MacDowell, Gillian Anderson, Eva Longoria, Cara Delevingne oraz Ariana Grindelballt. Każda z nich wnosiła nie tylko piękno, ale też autentyczną siłę i własną historię.
To właśnie różnorodność i autentyczność sprawiają, że Le Défilé co roku wyróżnia się w kalendarzu Paris Fashion Week. Spotkanie różnych pokoleń i kultur tworzy jedną, wspólną opowieść o kobiecości.

Polskie akcenty na wielkim wybiegu
Obok międzynarodowych gwiazd wystąpiły także polskie ambasadorki. Julia Wieniawa po raz drugi pojawiła się na paryskim wybiegu, tym razem w dwóch odsłonach – solo i w towarzystwie globalnych gwiazd. Grażyna Torbicka natomiast zadebiutowała w Le Défilé, choć jest ambasadorką marki od 2016 roku. Razem stworzyły duet, który połączył doświadczenie z młodzieńczą energią. Polski akcent został entuzjastycznie przyjęty, a zdjęcia obu ambasadorek szybko obiegły media społecznościowe.


Za kulisami piękna
Nad stylizacjami pracował zespół ekspertów. Nowy dyrektor artystyczny makijażu Harold James wraz z ekipą przygotował looki, które wyznaczą beauty-trendy na kolejny sezon. Fryzury powstały pod okiem Stéphane’a Lanciena, od lat inspirującego stylistów na całym świecie. Efekt? Ikoniczne stylizacje podkreślające indywidualne piękno każdej kobiety. Kulisy tętniły energią – wizażyści, fryzjerzy i modelki pracowali ramię w ramię, tworząc atmosferę współpracy, w której każdy detal miał znaczenie.



Moda nie zna ograniczeń
Choć sercem wydarzenia był Paryż, transmisje i wydarzenia towarzyszące odbywały się także w innych miastach. Dzięki temu setki tysięcy osób na całym świecie mogły poczuć klimat pokazu i usłyszeć przesłanie – piękno to wolność, siła i prawo każdej kobiety.
Tegoroczne Le Défilé raz jeszcze pokazało, że moda nie ogranicza się do ubrań i trendów. To język, którym można mówić o równości, odwadze i siostrzeństwie, czyli wartościach, które nie tracą na aktualności.
Materiał promocyjny marki L'Oréal Paris

