Gosia Baczyńska, która wypuściła swoją drugą kolekcję dla sieci drogerii Rossmann powiedziała ostatnio - Mamy teraz prawdziwy przełom. Moda skręca na demokratyczną ścieżkę. W bajkowym świecie pijaru wygląda to tak - zatroskane marki z wyższej półki nie pozostają obojętne na pragnienia szarych klientów i spełniają ich marzenia o wielkim świecie mody. I nawet jeśli nie kupujemy tej wersji, obrażamy się na projektantów albo śmiejemy z "bitew" o torebki w dyskontowych alejkach, to nic tego nie zmieni. Projektanci zwyczajnie przestali się wstydzić, a pracę nad projektami dla Biedronki, czy Lidla traktują jako " ciekawe wyzwanie". Dyskont to jednak nie międzynarodowa sieć w stylu H&M, która wielokrotnie sama wyznacza trendy i tworzy inspirujące kampanie, które wywołują dyskusję w ważnych sprawach. Więcej o kampanii #Ladylike przeczytacie TU

Kolekcja Kenzo x H&M pojawi się w sklepach już 3 listopada. Sprawdźcie ceny kolekcji!

Dlaczego marki z wyższej półki współpracują z dyskontami i skąd taka różnica w cenie (spódnica projektu Gosi Baczyńskiej to wydatek rzędu kilku tysięcy). Tłumaczy to sama projektantka Ubrania i akcesoria z kolekcji G by Baczyńska zostały uszyte z innych materiałów. Cena wynika też z nakładu - moje rzeczy w Rossmannie mają nakłady kilkutysięczne, a nie dziesięciu czy jednej sztuki, jak u mnie w butiku - powiedziała w wywiadzie dla serwisu wyborcza.biz. Za współpracą z dyskontem przemawiają ogromne pieniądze, które z pewnością załatają dziury w budżecie projektantów. Taki "zastrzyk" pomaga jednak realizować artystyczne wizje, które już z założenia mają trafić do wąskiego grona klientów. W końcu sam Karl Lagerfeld ma na swoim koncie dodatkowe "fuchy" w postaci m.in. butelek Coca-Coli, ubranek dla zwierząt oraz szlafroków i ręczników dla sieci Carrefour. Tak, tak... w skład kolekcji dyrektora kreatywnego Chanel dla Carrefoura wchodziło 6 elementów - poduszka, koc, szlafrok kąpielowy, dywanik łazienkowy oraz ręcznik w dwóch rozmiarach. Z drugiej strony, dla sklepów spod znaku Biedronki i Lidla flirt ze światem mody to tylko kolejny etap strategii wizerunkowej. Dyskonty nie chcą już być "tanie" i (z powodzeniem) apirują do konceptu delikatesów, gdzie zwykła ekspozycja z owocami jest ekologicznym ryneczkiem, a dział z pieczywem staje się piekarnią z tradycjami. Zobaczcie najgłośniejsze tego typu współprace polskich projektantów i marek >>>