Marka już nie tylko skupia się na podnoszeniu kwalifikacji zawodowych oraz zapewnieniu wsparcia biznesowego. Teraz idzie o krok dalej, wspierając profesjonalistów na każdym polu.

#HeadUp #HeadUpKeys @lorealpro

Head Up: dla równowagi psychicznej fryzjerów

L’Oréal Professionnel Paris w maju 2023 roku wprowadził program Head Up, chcąc tym samym wesprzeć fryzjerów na każdym polu. Inicjatywa ma zwrócić uwagę na wyzwania, z którymi profesjonaliści mierzą się na co dzień oraz wskazać im właściwe sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie.
Stylista rocznie spędza nawet 2000 godzin na słuchaniu klientów, oferując aktywną rozmowę, a także wsparcie społeczne i emocjonalne. Każda taka wizyta wymaga więcej niż tylko usługi fryzjerskie, do których jest przygotowany. Przekłada się to na to, że nawet 75 proc. klientów uważa chodzenie do fryzjera za formę relaksu i odpoczynku, tzw. „me time”.


Zwracając uwagę na istotną rolę, jaką fryzjer odgrywa w naszym społeczeństwie, marka L’Oréal Professionnel Paris aktywnie bierze udział w rozwoju i podnoszeniu rangi tej branży. Podczas pandemii COVID, kiedy wszystko zostało zamknięte, profesjonaliści zostali bez możliwości wykonywania zawodu, a co za tym idzie – bez możliwości zarobku i z wysokim poziomem stresu. Szybkie finansowe wsparcie nie mogło być inicjatywą oddolną – do tego potrzebne były systemowe zmiany. Jednak psychologiczna pomoc mogła już wyjść od niezależnego podmiotu i tak postąpił marka L’Oréal Professionnel Paris, tworząc inicjatywę Stand for Pros. Jej zadaniem było zaopiekowanie się profesjonalistami w dziedzinie fryzjerstwa poprzez darmową naukę online i wsparcie emocjonalne.

W 2023 roku marka dalej pragnie angażować się w tej kwestii poprzez program Head Up – ponieważ zdrowie psychiczne jest niezwykle ważne, a w przypadku takiej branży, jak fryzjerstwo, pełni kluczową rolę. Dowodem na to są wyniki badań przeprowadzonych przez L’Oréal Professionnel Paris, które pokazały, że zdrowie psychiczne jest wyzwaniem nr 1 dla profesjonalistów w branży fryzjerskiej w 6 krajach, a 65 proc. stylistów borykało się z problemem lęku, wypalenia lub depresji w swojej karierze zawodowej.

Edukacja, główny filar Head Up

 

„W ostatnich latach wyraźnie wzrosło docenienie znaczenia zdrowia psychicznego. Dlatego tak ważna jest współpraca z L’Oréal Professionnel w zakresie równowagi psychicznej profesjonalistów w branży fryzjerskiej. Jestem dumna, że mogłam współtworzyć ten bezpłatny program szkoleniowy” - wyjaśnia Katrina Gay, ekspert ds. zdrowia psychicznego w organizacji pozarządowej National Alliance on Mental Illness (NAMI), współtwórczyni Head Up.

„Jako była kolorystka, a obecnie licencjonowana psychoterapeutka, jestem zachwycona, że mogę wziąć udział
w tworzeniu szkoleń do Head Up. Moja droga zawodowa pozwala mi mieć pełny obraz tematu“- mówi Hayley Jepson, współtwórczyni Head Up.


„Jako profesjonalista w dziedzinie pielęgnacji włosów wiem, jak zdrowie psychiczne może wpływać na życie osobiste i zawodowe profesjonalistów. Jakie trudności może powodować. Dlatego praca nad tworzeniem zasobów dla naszej społeczności w zakresie zdrowia psychicznego jest dla mnie prawdziwą szansą “- wyznaje Daniel Mason Jones, edukator marki cieszący się uznaniem za pracę w dziedzinie zdrowia psychicznego, współtwórca Head Up.

Szkolenie w programie Head Up, prowadzone przez Hayley Jepson i Daniela Masona Jonesa podzielone jest na cztery certyfikowane i krótkie moduły po 8 minut każdy:

01. Zarys Head Up.
02. Znaczenie zdrowia psychicznego.
03. Ja: dbanie o siebie.
04. Ty: wyznaczanie granic.

Plan zakłada przeszkolenie 20 tys. profesjonalistów w branży fryzjerskiej, dzięki pierwszemu modułowi Head Up do końca 2023 roku oraz kolejne 100 tys. do 2025 roku. Head Up będzie dostępny online, poprzez stronę internetową L'Oréal Professionnel, YouTube oraz na platformie edukacyjnej L'Oréal, ACCESS.



L'Oréal Professionnel chce zachęcić innych do wspierania Head Up, zaprezentował znak rozpoznawczy o podwójnym znaczeniu. W języku migowym gest ten oznacza „nadzieję”, ale używany jest również podczas praktyki jogi dla uziemiania. Aby budować świadomość i nagłaśniać akcję marka zaprosiła wszystkich z branży fryzjerskiej oraz miłośników pielęgnacji włosów do dzielenia się tym gestem za pośrednictwem mediów społecznościowych.

„Fryzjerzy oferują usługę, która wykracza poza fizyczną transformację, ponieważ troszczą się, słuchają i są tu dla nas. W L'Oréal Professionnel naszym obowiązkiem jest zwiększanie świadomości na temat ich zdrowia psychicznego i dawanie im narzędzi do budowania odporności. Jesteśmy dumni z uruchomienia Head Up i mamy nadzieję, że ten długoterminowy program będzie wsparciem dla branży profesjonalnej“ - podsumowuje Anne Machet - International General Manager L'Oréal Professionnel.