Swoje logotypy coraz częściej zmieniają luksusowe marki. Hedi Slimane najpierw przerobił słynne YSL na minimalistyczne Saint Laurent, a później pozbył się akcentu nad "e" w charakterystycznym Céline. Riccardo Tisci podjął się przeprojektowania logo Burberry, a Olivier Rousteing (po kilku latach na stanowisku dyrektora kreatywnego) zdecydował się odświeżyć identyfikację wizualną Balmain.

Jak widać, moda na nowe logo, dotarła także do popularnych sieciówek. Wraz z premierą pierwszych zdjęć z kampanii na wiosnę, Zara zdecydowała się ujawnić nowy logotyp - jego autorem jest Fabien Baron. Co ciekawe, proste logo Zara postanowiła zmienić na bardziej dekoracyjne i utrzymane w estetyce retro (zupełnie inaczej niż luksusowe domy mody, które raczej zmierzają w kierunku minimalizmu). W nowym logo Zary litery nachodzą na siebie - szczególnie rzuca się w oczy połączenie litery "A" i R".

Poprzednie logo Zara / fot. mat. prasowe

Nowe logo Zary / fot. mat. prasowe

 

To nie pierwsza zamiana logo Zary. Hiszpańska sieciówka (założona w 1975 roku przez Amancio Ortegę i  Rosalíę Merę) przerabiała logotyp m.in. w 2010 roku. 

Logo Zary przed 2010 rokiem / fot. mat. prasowe