Celem tych zamknięć jest skoncentrowanie się na utrzymaniu jedynie tych placówek, które przynoszą najwięcej zysków. Te zmiany w strategii Zary są odpowiedzią na rosnącą popularność zakupów online. Fanki i fani budżetowych minimalistycznych ubrań nie muszą się jednak martwić. Mimo zamknięcia salonu w największym centrum handlowym w Szczecinie, CH Galaxy, sieciówka nie wycofuje się z naszego rynku. W Polsce pozostaje otwartych 41 sklepów oferujących odzież dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Co więcej, planowany jest też remont drugiego szczecińskiego sklepu w CH Kaskada. 

Zara planuje kontynuować modernizację swoich sklepów, w tym również w Westfield Arkadia, który pod koniec września br. zostanie otwarty po remoncie i będzie flagowym salonem sieci w Polsce.

Warto zaznaczyć, że mimo zamknięć niektórych sklepów, firma ogłosiła także wzrost przychodów netto w Polsce, osiągając 2 063,3 mln zł, co stanowi wzrost o 38 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Zara stawia też na rozbudowę, remont i modernizację istniejących sklepów, żeby lepiej dostosować je do oczekiwań klientów - instaluje np. specjalne urządzenia, które ułatwiają odbiór zamówień internetowych. Inne innowacje to aplikacja umożliwiająca rezerwację przymierzalni i śledzenie zakupów online i stacjonarnych.

Konkurencyjna sieć H&M, posiadająca w Polsce 172 sklepy, również dostosowuje swoją strategię do zmieniających się nawyków zakupowych klientów. Planuje zamknięcie nawet 100 sklepów na całym świecie, przede wszystkim likwidując placówki w Wielkiej Brytanii i Niemczech.