Wpływ alkoholu na organizm - czy powinnyśmy zrezygnować z jego picia?

Nadchodzi weekend - już w głowie liczysz drinki? A może picie lampki wina do kolacji, czy obiadu to Twój codzienny rytuał? Nawet jeśli sięgasz po napoje wyskokowe sporadycznie, lepiej wiedzieć jaki wpływ na organizm mają poszczególne rodzaje alkoholu i po które trunki sięgać, by wybrać mniejsze zło. Bo o ile kieliszek szampana, niewinna weekendowa Margerita i zimowe wieczory w towarzystwie grzanego wina z pomarańczą i słodkimi przyprawami nie zniszczy nam sylwetki, to nie oszukujmy się - kaloryczne alkohole to nie owocowo-warzywne koktajle. 

Sprawdź, jaki wpływ na organizm ma alkohol, po który zazwyczaj sięgasz:

1. Wpływ alkoholu na kobiecą figurę - czerwone wino

Wpływ alkoholu na kobiecą figurę, fot. Fotolia

Wino to najlepszy wybór, jakiego możemy dokonać, sięgając po alkohol. To w czerwonym kolorze poprawia apetyt i wspomaga trawienie, dodatkowo przeciwdziałając wolnym rodnikom za sprawą dużej ilości zawartych w jego składzie antyoksydantów - dzięki nim organizm wolniej się starzeje i lepiej broni się przed nowotworami. Czerwone wino polepsza pracę nerek, pozytywnie wpływając na przemianę materii cukrów, tłuszczów oraz białek. Gdzie jest haczyk? Zbyt częste picie tego alkoholu zamiast nieść ze sobą zalety, przynosi straty. Sprawia, że cera staje się szara, wysuszona, ze skłonnościami do trądziku, pojawiają się cienie pod oczami. Po dużej ilości wina szybciej czujemy się zmęczone i ociężałe, następnego dnia cierpiąc na mocne bóle głowy. Korzystaj więc z niego sporadycznie, najlepiej w towarzystwie dań wytrawnych, by wspomóc swój metabolizm. Badania naukowe potwierdzają, że kobiety mają mniej enzymu potrzebnego do trawienia wina. Za to jest też pozytyw - "doprodukowując" go, spalamy więcej kalorii!