Modne torebki na wiosnę 2023: it bag z metką Uniqlo

Kiedy w wakacje 2022 roku Uniqlo pojawiło się w Polsce, redaktorki mody, stylistki i blogerki nie mogły wyjść z zachwytu. Oto marka, po którą sięgało się podczas city breaków i wakacji, wreszcie zawitała nad Wisłę. Uniqlo Polska otworzyło się w Domach Towarowych Wars Sara Junior przy ul. Marszałkowskiej w Warszawie w formie pop-upu i dzięki temu moda tworzona według japońskich wartości (jakości, trwałości i prostoty) stała się dostępna na wyciągnięcie ręki. To właśnie za nie oraz za ultraprosty uniseksowy styl Uniqlo pokochali klienci na całym świecie, kiedy jako Unique Clothing Warehouse ("Magazyn z unikalnymi ubraniami") zostało otwarte w 1984 roku w Fukuro-machi, Naka-ku, Hiroshima. I nic nie zmieniło się od tego czasu.

Stylizacje Jennifer Lopez z Paryża podbijają internet. Oto 7 olśniewających looków gwiazdy, które z łatwością skopiujecie 1:1>>

Naturalnie więc dziesięć lat później marka miała już setkę sklepów w całej Japonii, a na początku lat 2000. otworzyła swoje butiki w Stanach Zjednoczonych, Korei Południowej i Hongkongu. W kolejnych dwóch dekadach pojawiła się w wielu europejskich krajach i zaoferowała swoim fanom także wyjątkowe modowe współprace (w 2009 roku pierwszy raz dla japońskiej sieciówki w zakresie projektowania doradzała Jil Sander, w 2010 roku kapsułową kolekcję ready-to-wear wyprodukował dom mody Shiatzy Chen, a w 2018 roku współpracowano z Alexandrem Wangiem).

Teraz o Uniqlo znów jest głośno, a wszystko to dzięki temu, że w kwartalnym rankingu Lyst Index znalazła się torebka z metką popularnej marki. Co więcej, zajęła ona zaszczytne pierwsze miejsce na liście najbardziej pożądanych elementów garderoby ostatnich miesięcy.

Najnowsza publikacja Lyst nie pozostawia złudzeń w temacie tego, co rzeczywiście podoba się tłumom oraz po jakie produkty naprawdę ustawiają się stacjonarne oraz internetowe kolejki klientów i klientek. Platforma swoje raporty zawsze przekazuje w formie przejrzystego tekstu z infografikami, które zbudowane zostały na podstawie ich własnych badań. Z Lyst korzysta co roku  ponad 150 milionów użytkowników, którzy odkrywają, wyszukują i kupują produkty z bardzo szerokiego asortymentu, bo ponad 17 tysięcy marek i sklepów oraz 8 milionów projektów. Imponujące liczby, prawda? W ich obliczu formuła słynnego Lyst Index jest więc prosta: to badanie zachowań konsumentów, między innymi takich, jak transakcje czy współczynniki konwersji. Do tego analitycy platformy biorą pod uwagę dane wyszukiwania Google, a także wzmianki w mediach społecznościowych i statystyki zaangażowania na całym świecie w okresie trzech miesięcy. "Grupujemy też kolory oraz style i bierzemy pod uwagę globalne zapotrzebowanie na liczbę dostępnych produktów" czytamy na ich stronie.

Jednym z najciekawszych aspektów publikacji jest zawsze lista najgorętszych produktów ostatnich miesięcy. Okazuje się, że w terminie od stycznia do marca 2023 roku niewielka, ale bardzo charakterystyczna beżowa torebka z paskiem od Uniqlo biła rekordy wyszukiwań i sprzedaży, a social media zalane zostały poświęconemu jej contentowi. Szczególnie TikTok, gdzie dodatek dorobił się już miana "viralu".

@shirleyye_ The viral Uniqlo bag is in stock at Metrotown in Vancouver ! Perfect little casual bag that fits a LOT #uniqlobag #viralbag #tiktokpurchase #whatibought #shopaholic #minihaul ♬ birthday sped up full - molly !

"Uniqlo Round Mini Shoulder Bag", bo tak brzmi jej pełna nazwa, wyprzedziła takich konkurentów, jak okulary przeciwsłoneczne Kriester od Ricka Owensa, kostium kąpielowy Skims Sculpt, czerwone buty MSCHF, denimową spódnicę maxi Diesel, kolczyki-krople Bottega Veneta, sneakersy Adidas Gazelle, dżinsy Astro z metką Weekday, torebkę Le Coeur - Alaia i sneakersy MM6 Maison Margiela x Salomon. Daleko za nimi były sprzedażowe klasyki Dior, Gucci czy Prada, które w ostatnim czasie nie mogły się zrównać pod kątem zainteresowania z prostym projektem japońskiej sieciówki. 

Torebka ze słynnej japońskiej sieciówki najbardziej pożądanym dodatkiem sezonu. Przegoniła projekty Gucci, a kosztuje dużo mniej niż 100 zł (i można ją kupić w Polsce) / mat. prasowe Uniqlo

PS I tutaj ciekawostka. Torebka, która kosztuje dokładnie 14,90 euro (niecałe 69 zł) wciąż jest dostępna w sprzedaży. Kupicie ją przez internet na stronie internetowej marki i zamówicie do Polski prosto pod swoje drzwi, ale niewykluczone, że znajdziecie ją też stacjonarnie w warszawskim sklepie Uniqlo. Radzimy się jednak spieszyć, po premierze tego raportu zainteresowanie wokół nowej it bag może znów wzrosnąć!

Lista 23 najmodniejszych kolorowych rzeczy na wiosnę 2023. W te ubrania, torebki, buty i dodatki warto zainwestować (są na naszej wishliście)>>