W mojej pracy stylisty największą wartością jest człowiek – mówi Kasia. Jeśli skupimy się na ubraniu, moda będzie nas tylko przebierać. To ulotne i złudne. To my mamy nosić ubrania, a nie one nas.

Radom Katarzyny Lipińskiej można zaufać – od lat zajmuje się stylizowaniem pokazów mody, sesji zdjęciowych oraz działa w branży filmowej (z dorobkiem takich produkcji jak m.in. „Ida”, „Magda M.”, „Komisarz Alex”). W Manufakturze pracuje jako doradca stylu. Co to oznacza? Z chęcią pomaga, kiedy klientki przychodzą tam na zakupy i czują się zagubione, nie wiedząc, co najlepiej do nich pasuje. By skorzystać z usługi zakupów ze stylistką, należy umówić się na godzinną sesję w Punkcie Informacji Manufaktury. Spotkania odbywają się w poniedziałki i są darmowe. My z Kasią Lipińską rozmawiamy o jej ulubionych modowych nowinkach, podejściu Polek do kreowania własnego wizerunku oraz sposobie na znalezienie własnego stylu pośród dynamicznie zmieniających się trendów.

Pani ulubiony trend na sezon jesień/zima to…?

Uwielbiam przeplatać, najbliższy mojemu sercu, minimalizm cięższymi akcentami. W tym sezonie najbardziej cieszę się na powrót stylu bikercore - motocyklowe kurtki, ze zdecydowanym męskim podbarwieniem to coś, co uwielbiam. Ten styl jest nie tylko charakterny, ale bardzo wygodny! A ze względu na charakter mojej pracy i życie w ciągłym ruchu, to właśnie wygoda ma w mojej szafie najwięcej do powiedzenia.

Moda z definicji jest otwieraniem się na to, co nowe, więc z równą otwartością buszuję po działach dla panów w poszukiwaniu inspirujących dresów, kurtek czy T-shirtów – i często przemycam elementy mody męskiej w moim ubiorze. Nie polecam tylko robić tego z butami [śmiech]. Na szczęście producenci szybko zorientowali się, że kobiety też kochają biker boots i rynek jest pełen butów w stylu motocyklowym.

Jak wprowadzić sezonowe trendy do swojej garderoby?

Uwaga – to będzie moja ulubiona odpowiedź – to zależy [śmiech]. Prawda jest taka, że faktycznie wszystko zależy od tego, na ile trendy pasują do nas i do naszej codzienności. Jeśli jesteśmy odważni i dany trend całym sobą mówi do nas TAK! to nie widzę przeszkód przed zanurzeniem się w nim po czubki uszu. Jeśli jednak czujemy, że chcemy – ale nie jesteśmy pewni, jak odnajdziemy się w nowej skórze, polecam przełamywanie swojej bazowej szafy pojedynczymi nowinkami. Przykład? Do podstawowego zestawu T-shirtu i cygaretek dodać zamiast kardiganu marynarkę o wydłużonym kroju. W pracy garniturowe szpilki zastąpić białymi sneakersami na grubszej podeszwie, a popołudniowe, dopasowane jeansy w kroju slim – jeansami cargo.

Czy podążanie za trendami to klucz do świetnego stylu? Może lepiej budować szafę kapsułową?

Wyznacznikiem powinniśmy być nie trendy, a… my sami. Co lubimy? Kim jesteśmy? Gdzie pracujemy? I do tak ugruntowanych podstaw możemy dodawać to, co z danego stylu nam pasuje i co tworzy z nami spójną całość. Nie chodzi przecież o zostanie ofiarą mody, czyli o noszenie ubrań zgodnych z danymi trendami, ale zupełnie niedopasowanych. Dlatego zdecydowanie polecam zacząć od budowania bazy i szafy kapsułowej, a potem dodawać do niej to, co nam w danym sezonie w duszy gra. Tu zaznaczę, że mówiąc „baza”, nie mam na myśli wyłącznie beżowego trenczu, białego T-shirtu i jeansów – bo tak, jak każdy z nas jest inny, tak i podstawy szafy każdego z nas będą inne. I to właśnie w modzie jest piękne!

Jak ocenia Pani styl Polek? Co szczególnie rzuca się w oczy w trakcie spotkań z klientkami?

Polki są zachowawcze. Myślę, że to wynika z nieświadomości swoich mocnych stron i atutów, które pozwoliłyby im przełamać się w myśleniu o modzie jako o sprzymierzeńcu i o frajdzie. To tylko upewnia mnie w przekonaniu, jak bardzo potrzebna jest rola przewodnika – zwłaszcza na początku tej przygody. Kiedy trafia do mnie ktoś, kto mentalnie dojrzał do pełnej metamorfozy i czuje taką potrzebę – płyniemy na fali zmian na całego. Jednak najczęściej spotykam klientki, które chcą coś zmienić… ale nie wiedzą co. Wtedy oswajamy się powoli. Edukujemy. I przełamujemy lody stopniowo. Cieszy mnie obserwowanie, jak coraz mocniej kiełkuje w Polkach potrzeba odważenia się i otwierania na same siebie, na swoje potrzeby. To właśnie te kobiety, które poczują się dzięki odświeżeniu garderoby lepiej we własnej skórze, wracają latami – razem ze swoimi mężami, dziećmi i przyjaciółkami. A to niesamowicie uskrzydla!

Jak ocenia Pani ofertę modową Manufaktury? Czy zakupy zrobi tu zarówno miłośniczka nowości, jak i fanka klasyki?

Manufaktura łączy w sobie to, co lubię w modzie najbardziej – mocno ugruntowaną klasykę z nutką ciekawości i otwartości na to, co nowe. Odwiedzają ją kobiety, które chcą od życia czegoś więcej – odświeżenia, lekkości, i nie tylko zewnętrznej, ale też wewnętrznej zmiany. I właśnie to znajdują. Myślę, że Manufaktura zawdzięcza tę moc nie tylko wachlarzowi najbardziej topowych marek, ale również mocnym akcentowaniem marek ekskluzywnych. Warto pomyśleć o ich ofercie jak o inwestycji w siebie – i w trakcie kompletowania szafy kapsułowej przemycić do niej, choć szczyptę ManuExclusive. Te ubrania są tak świetnie skrojone, i tak dobrze leżą, że wystarczy jeden element ubioru, by całej reszcie stylizacji nadać ton rodem z największych domów mody. A odpowiednio dobrane, będą nam towarzyszyć przez długie lata!

Manufaktura Fashion Week

W dniach 14-15.10.2022 w Manufakturze odbędzie się coroczny event, gromadzący miłośników mody i dobrego stylu. W tym sezonie tematem przewodnim Manufaktura Fashion Week jest moda kapsułowa. W planie wydarzenia znajdują się spotkania z Kasią Lipińską, stylistami Elle i Glamour oraz pokazy mody marek Manufaktury oraz polskich młodych projektantów. Na uczestników czeka mnóstwo atrakcji, a także rabaty w sklepach. Manufaktura Fashion Week łączy się z jesienną edycją Szaleństwa Zakupów, oferując swoim klientom jeszcze większe promocje. Rabaty znajdziecie w tych sklepach: 

Adidas

Alles

Apart

Bath&Body Works

Big Star

Calzedonia

Caterina

Claires

Crocs

Ćmielów

Diverse

Douglas

Ecco

Evenemen

Family Optic

Felina

Giacomo Conti

Goldenrose

Guess Jeans

Hair-Shop

Hexeline

Intersport

Intimissimi

Intimissimi Uomo

Jemioł

Jubiler Schubert

Kubenz

Le Creuset Poland

Lee Cooper

LEE Wrangler

Levi's

Marilyn

mBank

Medicine

Militaria

New Balance

NowBrow

Ochnik

Okaidi

Olimpia

Pandora

Pawo

Pierre Cardin

Puma

RECMAN

Samsonite

Swiss

Tavex

Tchibo

Tezenis

The Body Shop

The North Face

Time Trend

Top Secret

Trendy Opticians

Triumph

Trussardi

Under Armour

Van Graaf

Venezia

Verona

Vision Express

W. Śliwiński

Weekend Maxmara

Wittchen

Wojas

ZEGARKI.PL

Ziaja