Plany na przyszłość mocno zakorzenione w teraźniejszości 

W ID.5 futurystyczny design łączy się z ekologicznymi rozwiązaniami na miarę naszych czasów. To pierwszy w pełni elektryczny SUV typu coupé ze stajni Volkswagena. Należy do koncepcyjnej rodziny ID., wyznaczającej najwyższe standardy elektromobilności. Samochody napędzane prądem są nie tylko efektywne, ale również mają neutralny bilans CO2 na etapie produkcji. Dla większej przyjemności jazdy dla Ciebie i jaśniejszej przyszłości dla nas wszystkich.

Samochód elektryczny i wyraz artystycznej ekspresji 

Każdy z nas kojarzy kultowe projekty Volkswagena, które swego czasu rozpalały kierowców do białości. Wystarczy wspomnieć kompaktowego „garbusa”, znanego też jako Beetle, albo Transportera – symbol hippisowskiej kontrkultury lat 60. Dzisiaj trudno jest zszokować opinię publiczną i wyróżnić się spośród setek nowych modeli aut wyjeżdżających rokrocznie z fabryk. Mimo to uważamy, że współcześni projektanci niemieckiej marki sprostali zadaniu. Wszystko zaczęło się od ekspresyjnego szkicu, który przybrał formę równie emocjonującego SUV-a coupé o harmonijnych kształtach i wyrazistych detalach. Co o projekcie mówi Josef Kaban, szef działu stylistycznego Volkswagena?

ID.5 pokazuje jak będą wyglądały samochody przyszłości – aerodynamiczne, o ekspresyjnej stylistyce, sportowe.

Dynamiczne sylwetka nie tylko świetnie się prezentuje, ale ma swoje praktyczne zastosowanie. ID.5 charakteryzuje się niskimi współczynnikami oporu powietrza, wynoszącymi 0,26 i 0,27 – w przypadku sportowego ID.5 GTX. Oznacza to znacznie większą wydajność i zasięg (ale o tym za chwilę).

Do niepowtarzalnych detali należą między innymi diodowe listwy na nadwoziu i unikatowa linia dachu. Nie możemy nie wspomnieć o eleganckim kokpicie. Ekran nad kierownicą i monitor systemu multimedialnego doskonale się prezentują i zapewniają obraz w wysokiej rozdzielczości. W środku zastosowano nastrojowe oświetlenie ambiente w aż 30 kolorach do wyboru

Więcej przestrzeni na marzenia o dalekich podróżach

Konstrukcja nowego SUV-a opiera się na platformie podłogowej MEB. Dedykowana płyta pozwoliła projektantom nakreślić przykuwające spojrzenia nadwozie. Jego płynna linia wyznacza granice przestronnego wnętrza, w którym wszyscy pasażerowie podróżują równie komfortowo. Modułowe rozwiązanie umożliwiło również stworzenie dwóch wariantów ID.5 – miejskiej wersji podstawowej oraz sportowej ID.5 GTX z dwoma silnikami i napędem na cztery koła.

Dzięki zastosowaniu platformy MEB [...] mimo tego, że linia dachu została poprowadzona dynamicznie, mogliśmy zaprojektować przestronne wnętrze. Dotąd nie było to możliwe.

Pakowny bagażnik (aż 549 litrów!) i duża kabina zdecydowanie należą do najważniejszych udogodnień nowego SUV-a. To te dwa elementy czynią z niego nie tylko idealny samochód rodzinny, ale też towarzysza weekendowych eskapad. Na pewno zachwyci Cię jakość wykończenia i szeroki wybór obić tapicerki, pozwalający na dostosowanie wnętrza do Twoich upodobań.

Jedź pod prąd (i na prąd)

Volkswagen łamie utarte schematy i podejmuje coraz ambitniejsze zobowiązania. Najważniejsze punkty swojej zrównoważonej rewolucji zawarł w strategii ACCELERATE. Sama marka lubi mówić o niej jako o „elektronicznej ofensywie”. W chwytliwym haśle nie ma wiele przesady. Do 2030 roku ponad 70% aut sprzedawanych w Europie ma być napędzanych silnikiem elektrycznym. To ponad dwa razy więcej niż pierwotnie zakładano. 

Jak zachęcić kierowców do przechodzenia na „zieloną stronę mocy”? Volkswagen ma kilka pomysłów. Po pierwsze, począwszy od 2021 roku, zamierza regularnie poszerzać ofertę elektryków. Po drugie, każdy kolejny model ma być jeszcze efektywniejszy, bardziej zaawansowany technologicznie i przyjazny użytkownikom. Szczerze? Trudno nam to sobie wyobrazić, bo już ID.5 wygląda jak auto, którym chciałybyśmy podróżować w 2030 roku!

Zasięg, czyli jak daleko Cię koła poniosą 

Zasięg ID.5 pozwala na swobodne przemieszczanie się na duże odległości. I nie powinno to dziwić, bo pojemność akumulatora to aż 77 kWh. Co więcej, możesz go naładować z domowego gniazdka! Do Twojej dyspozycji pozostaje nieustannie powiększający się system wygodnego i zrównoważonego ładowania akumulatorów Volkswagen. Już dziś w Europie znajdziesz około 250 tysięcy punktów ładowania.

Dobry słuchacz, wnikliwy obserwator 

Nowy samochód elektryczny to najbardziej zaawansowany technicznie członek rodziny Volkswagenów ID. Zastosowanie oprogramowania generacji 3.0 umożliwia zdalną aktualizację i aplikację nowych funkcji. ID.5 uważnie obserwuje drogę, wsłuchuje się w otoczenie i... Twój głos! Ulepszony system naturalnego sterowania głosem „Cześć ID.” nabył zdolność uczenia się i czerpania wiedzy z informacji zapisanych w chmurze. Z kolei usługi We Connect zapewniają dostęp do danych o natężeniu ruchu drogowego w czasie rzeczywistym oraz map nawigacyjnych. Z ich pomocą znajdziesz też najbliższą stację ładowania akumulatorów albo posłuchasz radia internetowego 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Komfortowe wnętrze ID.5 to miejsce debiutu zaktualizowanego systemu Travel Assist z funkcją samodzielnej zmiany pasa po włączeniu kierunkowskazu. Jeżeli Twoją największą zmorą jest parkowanie, mamy dobrą wiadomość – Volkswagen udziela wsparcia także u celu podróży. Inteligentny układ automatycznego parkowania Park Assist Plus sprawi, że bez problemu zmieścić się między wyznaczonymi liniami. Dodatkowo system zapamięta spersonalizowane manewry parkowania w najczęściej uczęszczanych przez Ciebie miejscach, pod domem, biurem lub osiedlowym sklepem, aby cały proces przebiegał sprawniej i bez stresu.

Sportowe właściwości jezdne, trakcja i bezpieczeństwo są na nieznanym dotąd, najwyższym poziomie.

Jeszcze większy poziom bezpieczeństwa oferuje system komunikacji Car2X. Jak działa? Pionierskie udogodnienie opiera się na odbieraniu danych przekazywanych przez inne samochody Volkswagena oraz urządzenia infrastruktury drogowej w obszarze do 800 m. Dzięki temu w mgnieniu oka dostaniesz sygnał ostrzegający o wypadkach, korkach lub zagrożeniu na drodze.

Na koniec przypominamy – premiera już w 2022 roku!

 

W zależności od wariantu i wersji zużycie energii wynosi od 15,4 kWh/100 km (na podstawie świadectw homologacji typu, dla cyklu mieszanego), emisja CO2 0 g/km. Zużycie energii zostało określone zgodnie z procedurą WLTP. Szczegóły dot. WLTP, czasu ładowania i zasięgu sprawdź na stronie wwww.volkswagen.pl. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności.