1. Bdigital 

Platforma Bdigital

Pierwszy krok Twojego social mediowego biznesplanu powinien odpowiadać na dwa podstawowe pytania: W jakim miejscu chcę znaleźć się za rok? Jak powinnam się pozycjonować w sieci, żeby to osiągnąć? Wybieganie myślami daleko w przyszłość jest tu kluczem - tylko wtedy będziesz w stanie skupić się na faktycznym sukcesie, a nie traktowaniu Instagrama czy TikToka jedynie jako zabawy i rozrywki. Najlepszym pomysłem, już na samym początku Twojej drogi, jest przyłączenie się do platformy zrzeszającej twórców, takiej jak Bdigital. Możesz założyć na niej konto niezależnie od liczby followersów - wystarczy, że posiadasz konto firmowe, które pozwala na szeroki wgląd do statystyk. Dzięki Bdigital szybko zaczniesz współpracować z markami i łatwo dopasujesz odpowiednie dla Twojego profilu kampanie, a korzystanie z tej platformy jest całkowicie darmowe. Mniejsze konta mogą liczyć na bartery, te większe na długoterminowe kampanie płatne. Jakie marki skorzystały już z influencerskiej pomocy Bdigital? Między innymi Adidas, W.Kruk, Apart, BOSS, Liu Jo i Samsung. 

2. Zaangażowanie

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Emma Rose (@emmaleger) Sty 6, 2020 o 10:04 PST

Nie ma nic istotniejszego w budowaniu social mediowej kariery, niż zaangażowanie. Twórz i angażuj w ten proces swoich followersów, w końcu robisz to dla nich. Pytaj czego oczekują i co chcą oglądać, a potem analizuj odpowiedzi i dostosowuj swoje działania do ich oczekiwań, ale jednocześnie wciąż staraj się zaskakiwać nowymi rozwiązaniami czy formatami. Każdą okazję wykorzystuj do tworzenia contentu - pokazuj zarówno te bardziej, jak i mniej ekscytujące momenty swojego życia. Pamiętaj co i dla kogo robisz, i staraj się być w tym najlepsza. 

3. Kontakt

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez MATILDA DJERF (@matildadjerf) Sty 12, 2020 o 11:11 PST

Komentarze pod postami, reakcje na stories i wiadomości DM to Twoje przepustki do budowania wokół siebie aktywnej społeczności. korzystaj z nich wszystkich jak najwięcej, kiedy tylko masz ku temu okazję. Nie pozostawiaj swoich obserwatorów bez odpowiedzi, a sama także często zaglądaj na ich profile i zostawiaj polubienia pod zdjęciami. W ten sposób pokarzesz swoim obserwatorom, że Wasza relacja jest dla Was tak samo ważna. A to obecnie jest przecież najważniejsze, prawda? Utrzymuj kontakt nie tylko z followersami, ale także z innymi influencerami i brandami - pokazuj, że jesteś obecna. Nawiążesz w ten sposób nie tylko mnóstwo ważnych kontaktów, ale może nawet wartościowych, wirtualnych przyjaźni. 

4. Próbowanie nowych rzeczy 

@brittany.xavier

##fliptheswitch @anthony.xavier

♬ Nonstop - Drake

Innowacyjny content, a może nowa platforma? Próbuj swoich sił w różnych dziedzinach, bierz udział w wyzwaniach i kreuj własne. Świetnym przykładem jest tu influencerka Brittany Xavier, która mimo tego że budowanie swojej social mediowej kariery zaczynała od Instagrama, doskonale odnalazła się na TikToku (nie, TikTok nie jest "tylko dla dzieci" - znajdziecie tam wiele inspirujących, modowych kont). Brittany zawsze bierze udział w najpopularniejszych trendach, które na tej platformie najskuteczniej przynoszą popularność, a także tworzy swoje autorskie formaty, do których dołączają się inni. Wniosek? Nie ograniczaj się i próbuj wszystkiego co Ci się podoba, a znajdziesz dla siebie właściwe miejsce w social mediach i nowe grono odbiorców. 

<<ELLE Polska jest na TikToku! Zobaczcie, jakie konta śledzimy…>>

5. Konsekwencja

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Débora Rosa (@deborabrosa) Mar 15, 2020 o 10:20 PDT

Ostatni punkt jest najtrudniejszy. Oznacza, że wszystko to o czym wspomniałam wcześniej musisz powtarzać do znudzenia. Konsekwencja to klucz do sukcesu nie tylko w social mediach, ale w tym przypadku jest ona nad wyraz istotna. Postanowisz wziąć "urlop" od Instagrama czy TikToka? Po powrocie może okazać się, że musisz zacząć od nowa budować to, co udało Ci się osiągnąć przez ostatni rok. Pamiętaj, że w Internecie treści jest mnóstwo, a wszystko dzieje się bardzo szybko. Trzymaj się wszystkich przedstawionych wyżej punktów, a w szczególności tego ostatniego i wszystko powinno pójść po Twojej myśli. Jeśli chcesz być prawdziwą #girlboss - nie odpuszczaj. A my trzymamy za Ciebie kciuki!