Najpopularniejsze seriale 2022 w temacie mody

Platformy streamingowe od Netfliksa, przez HBO, po Amazona i Disney+, co chwilę wysuwają nowe propozycje serialowe, by wysunąć się na prowadzenie w wyścigu o uwagę widzów. Jeśli im się to udaje - to zazwyczaj produkcja staje się popkulturowym fenomenem, który wychodzi daleko poza klasyczne oglądanie. Widzowie chcą wiedzieć na temat swoich ulubionych bohaterów wszystko: przypinają na Pintereście cytaty z prowadzonych przez nich dialogów, tworzą playlisty wychodzące daleko poza oryginalny soundtrack i... odtwarzają stylizacje

11 modnych rzeczy, w które warto zainwestować w grudniu. Te ubrania, buty i torebki to najbardziej pożądane hity sezonu>>

Nic dziwnego: w ostatnich sezonach to serialowe looki opanowały TikToka, Instagrama i ulice największych stolic mody. Można posłużyć się tu nawet tezą, że inspirowały ludzi o wiele bardziej niż to, co działo się na wybiegach. Ekscentryczne, zanurzone w nostalgii i, przede wszystkim, gotowe do noszenia stylizacje pokochały tłumy.

Które dokładnie produkcje przyciągnęły fanów mody przed ekrany, a potem wkradły się do ich szaf? Badacze marki Boohoo przeanalizowali wyszukiwania w Google haseł związanych z modą i stylizacjami w odniesieniu do popularnych seriali. Udało im się wyszczególnić aż dziesięć tytułów, które miały ogromny wpływ na nasz sposób ubierania się w tym roku. Oto one.

Projektantka kostiumów do "Emily in Paris" cieszy się z hejtu? "Moja misja została wykonana">>

Miejsce 10: "Wednesday", Netflix

Serial o przygodach mrocznej nastolatki to obecnie najchętniej oglądana produkcja Netfliksa, która z tygodnia na tydzień bije kolejne rekordy. W rankingu pod kątem mody zajęła 10 miejsce z liczbą miesięcznych wyszukiwań - 260. To jednak stosunkowo świeży serial, więc moglibyśmy się założyć, że gdyby "Wednesday" wyszła na początku roku, to z pewnością byłaby w pierwszej trójce.

Miejsce 9: "The White Lotus", HBO

Dokładnie 600 miesięcznie - tyle jest wyszukiwań serialu "Biały Lotos", który niedawno doczekał się drugiego sezonu. Pozornie nudne looki bogaczy na wakacjach w luksusowym kurorcie zachwyciły widzów (kto wie, może będą następstwem uwielbianego na TikToku old money?).

Miejsce 8: "The Crown", Netflix

Co miesiąc 960 osób zastanawia się, jak odtworzyć garderobę rodziny królewskiej - ale nie tej z prawdziwego zdarzenia, a serialowej. Wieloletni hit Netfliksa, który kolejne odcinki ma jeszcze przed sobą, stale inspiruje.

Miejsce 7: "Heartstopper", Netflix

Stylizacje Charlie'ego i Nicka oraz ich przyjaciół ze wzruszającego serialu dla nastolatków "Heartstopper" co cztery tygodnie są wyszukiwane aż 1180 razy.

Miejsce 6: "Killing Eve", HBO

Brytyjski dreszczowiec w reżyserii Phoebe Waller-Bridge rozkochał w sobie widzów, którzy co miesiąc 1350 razy wyszukiwali stylizacje agentki Eve Polastri oraz zakochanej w luksusie zabójczyni Villanelle.

Miejsce 5: "Bridgertonowie", Netflix

Tutaj nie powinno być zaskoczeń - ogromna popularność "Bridgertonów" nie kończy się, w związku z czym liczby wyszukiwań są zawrotne: 14 400. Tyle razy miesięcznie widzowie wpisują w wyszukiwarkach frazy dotyczące ubrań z kultowej już produkcji Netfliksa.

Miejsce 4: "Peaky Blinders", Netflix

Stylizacje Tommy'ego Shelby i jego gangsterskiej rodziny zanurzone w elegancji lat 20. były wyszukiwane w internecie średnio aż 18 200 co miesiąc. Eleganckie płaszcze, słynne kaszkiety i spodnie w kant rozkochały w sobie ludzi na całym świecie.

Miejsce 3: "Stranger Things", Netflix

Aż 28 800 - oto statystyki dotyczące numer 3. naszej listy, który zanurzony jest w całości w ekscentryzmie lat 80. Tak, dobrze się domyślacie, mowa o serii "Stranger Things".

Miejsce 2: "Emily in Paris", Netflix

Można ten serial kochać lub nienawidzić, ale jedno trzeba przyznać: kostiumy Emily Cooper oraz jej przyjaciółek Mindy i Camille czy szefowej Sylvie wzbudzają emocje. Tak bardzo, że miesięcznie outfity z "Emily in Paris" są wyszukiwane 39 900 razy.

Miejsce 1: "Euphoria", HBO

Zaskoczeni? Absolutnym numerem 1 w rankingu jest "Euphoria". Głośna produkcja HBO to globalny hit, który zupełnie zmienił podejście widzów do oglądania serialowych stylizacji - wyszukiwania miesięczne w liczbie 132 900 mówią same za siebie (przy czym konkretne hasło "Euphoria outfits" było wyszukiwane aż 121 000 razy). Mówi się, że to nie tylko najbardziej modowy serial 2022 roku, ale też... wszechczasów.

10 prezentów na Gwiazdkę, o których marzymy. Są tak piękne, że warto je podarować sobie samym>>

Te rzeczy będą modne w 2023 roku. Oto najważniejsze nowe trendy według Pinteresta>>