Futro to klasyk i zimowy niezbędnik kojarzący się z latami młodości naszych babć. Moda na to, co ponadczasowe nie przemija, jednak firmom odzieżowym los zwierząt nie jest już obojętny - stawiają na etyczny wizerunek i eko rozwiązania. Nadchodzący sezon należy do miękkich, ciepłych futer... syntetycznych! Bo naturalne futrzane okrycie najlepiej prezentuje się na jego pierwszym właścicielu.

Sklepy wolne od futer to międzynarodowy projekt modowy, do którego dołączyło już ponad 320 firm odzieżowych. Kampania odnosi sukcesy na całym świecie – są w niej zarówno giganty branży odzieżowej z tysiącami sklepów, takie jak np. Inditex (np. ZARA, Stradivarius, Massimo Dutti), H&M Group (do którego należą m.in. H&M, COS, Cheap Monday) czy Bestseller (Vero Moda, Jack & Jones, Only, Vila) oraz mniejsze, często niszowe marki czy mniej znani projektanci. Niektóre z nich są całkowicie wolne od produktów pochodzenia zwierzęcego (także od skór naturalnych czy wełny), inne szyją tylko organiczne rzeczy, a jeszcze inne powoli zmieniają swoje kolekcje tak, by wciąż stawać się coraz bardziej etycznymi.

Hugo Boss jest kolejną marką, która w ostatnim czasie dołączyła do tej kampanii. Dzięki porozumieniu zawartemu ze stowarzyszeniem Fur Free Alliance, naturalnych futer nie zobaczymy już w kolekcji na sezon jesień-zima 2016/2017. Antyfutrzarską kampanię popiera także: Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Stella McCartney, Marks&Spencer, C&A, ASOS, Topshop.

W Polsce projekt cieszy się sporym zainteresowaniem. W zeszłym roku do kampanii dołączył działający od ponad 25 lat na rynku i posiadający prawie 240 punktów handlowych Solar. Firma zobowiązała się pisemnie do niestosowania futer oraz dodatków futrzanych w kolekcjach, pokazując tym samym, jak istotne jest przestrzeganie praw zwierząt.

Fur Free Alliance jest międzynarodową koalicją organizacji ochrony zwierząt działającą na rzecz zakończenia wykorzystywania i zabijania zwierząt dla ich futer. W ramach ruchu działa 40 organizacji w 28 krajach, a miliony ludzi na świecie wspiera ich działania. Polskim przedstawicielem jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki, prowadzące kampanię Sklepy Wolne od Futer. Sprawdź, jakie marki dołączyły do kampanii: www.otwarteklatki.pl/sklepy-wolne-od-futer/

Tekst: Zuzanna Ludwig / Green City Life