Media społecznościowe są istotnym narzędziem promocji marek zarówno dla popularnych sieciówek, jak i słynnych projektantów oraz luksusowych domów mody. Nie trzeba tę nikomu już udowadniać, że stanowią równoprawne narzędzie komunikacji pomiędzy kreatorami a odbiorcami. Instagram inspiruje - ta sama kolekcja, wzór, ubranie, trend mogą być pokazane w zupełnie różny sposób na milionach kont użytkowników używających różnych filtrów i różnych aplikacji. Kiedyś przeznaczone dla wybrańców wydarzenia zamkniętego świata mody dziś podglądane są przez globalną publiczność, niezależnie od strefy czasowej i szerokości geograficznej. Wpływ Instagrama cały czas rośnie i każdy próbuje zaistnieć w tętniącym życiem katalogu wizualnych treści.

W ostatnim czasie światło dzienne ujrzały międzysezonowe kolekcje projektantów na sezon wiosna–lato 2015. Posługując się hashtagiem #Resort2015 przejrzałyśmy, jak giganci świata mody relacjonowali przygotowania swoich linii na Instagramie.

Królowa printów Mary Kararntzou dokumentuje barwne i misterne detale swojej międzysezonowej linii, dostrzegamy także “Mary Army” – pudełkowe torebki w kształcie liter. Z kolei Tory Burch dzieli się ze swoimi fanami inspiracjami do kolekcji, udostępniając fragmenty moodboard. Kulisy pracy i sesji zdjęciowych zobaczymy na profilach takich kreatorów i marek jak: Zuahir Murad, Zac Posen, a także MSGM i Marchesa. Natomiast Badgley Mischka kieruje uwagę na bogato zdobione detale swoich międzyseozonowych projektów.

Profil @ralphlauren ukazuje kadry z pokazu linii Resort 2015, a także zdradza przygotowania prosto z backstage’u. Marka Calvin Klein zaangażowała do tych działań norweską blogerkę, modelkę i stylistkę – Hanneli Mustaparta, która śledząc kulisy przygotowań prezentacji linii dokumentowała m.in. modelki tuż przed wejściem na wybieg, w tym śliczną Olę Rudnicką! 

Zobacz galerię zdjęć opatrzonych hashtagiem #Resort2015 opublikowanych na Instagramie >>>