W ciągu trzech dni Sephora Trend Report w warszawskim centrum Westfield Arkadia pojawiło się aż 10 tysięcy odwiedzających. Ta liczba robi wrażenie i z pewnością nie jest przypadkowa – wydarzenie organizowane przez perfumerie Sephora od lat ma ogromną renomę wśród miłośniczek i miłośników świata beauty, bo wiedzą, że mogą tam spotkać światowej sławy ekspertów pracujących dla najważniejszych marek beauty, a także poznać najciekawsze osobowości związane z branżą urodową w Polsce. 

Światowe marki i spotkania z beauty ekspertami 

W czasie Sephora Trend Report odbyło się 25 warsztatów i spotkań masterclass, prowadzone były konsultacje ze specjalistami, była także możliwość sprawdzenia wielu nowości na własnej skórze. Wystarczyło się zapisać  na  bezpłatne, indywidulane spotkania z ekspertami kultowych marek, wśród których były:  Anastasia Beverly Hills, Clinique, FENTY BEAUTY by Rihanna, Hourglass, Lancome, NARS, r.e.m. beauty by Ariana Grande oraz YSL.

Z kolei spotkania masterclass, w czasie których można było poznać techniki makijażowe oraz trendy wyznaczające kierunki w makeupie i pielęgnacji , prowadzili: Patrycja Dobrzeniecka (@patrycjadobrzeniecka_beauty),  Izabela Wojciechowska (@fog_in_the_garden), Klaudia Jóźwiak (@klaudia_jozwiak_makeup), dr Alicja Śliwowska(@dr_scura) oraz Ilona Kliszcz (@ikliszcz).

Materiały prasowe

W świecie koloru i blasku – czyli trendy makijażowe na wiosnę 2023

Prezentacje trendów w makijażu to spotkania, które cieszą się największym zainteresowaniem wśród odwiedzających Sephora Trend Report. O makijażach lansowanych na nowy sezon przez markę Sephora opowiedział Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny i PR Sephora Polska:
„Podczas Sephora Trend Report zaproponowaliśmy trzy wiodące makijaże, które wykreował zespół ekspertów Sephora:  Juicy Lips, stawiający w centrum uwagi piękne, nasycone soczystym kolorem usta, Underpainting, którego kwintesencją jest efekt delikatnie wymodelowanej i rozświetlonej blaskiem cery, oraz 90s Revised, czyli makijaż oczu w na nowo zinterpretowanej, zmysłowej odsłonie smokey eye w stylu z lat 90-tych” – mówił Sergiusz Osmański. Każdy z trendów można było przetestować w strefie Makeup Lab Sephora Collection, w której był dostępny zespół makijażystek Sephora. 

Materiały prasowe

Na spotkaniu masterclass makijażystka gwiazd Patrycja Dobrzeniecka (@patrycjadobrzeniecka_beauty) zaprezentowała makeup w stylu Rihanny  Fenty Face. Jego najważniejszym założeniem jest naturalna, zdrowa i promienna cera, a w czasie tworzenia tego makijażu ekspertka wykorzystała techniki  Glow effect oraz Iconic Nude Look. 

Patrycja Dobrzaniecka z modelką / Materiały prasowe

Miłośniczki bardziej wyrazistego makijażu mogły zobaczyć, jak wykonać Sirens Eyes, który zaprezentowała Klaudia Jóźwiak (@klaudia_jozwiak_makeup). Charyzmatyczne spojrzenie, mocne kreski  - obok takich oczu nie da się przejść obojętnie.   

Izabela Wojciechowska wykonuje Fairy Makeup / Materiały prasowe

Kolejnym trendem, który zdobył uznanie uczestniczek  Sephora Trend Report, był Fairy Make-up, czyli makijaż wróżkowy. Ten makeup  jest znakiem rozpoznawczym Izabeli Wojciechowskiej (@fog_in_the_garden). Popularna influencerka pokazała technikę jego wykonania z wykorzystaniem kolorowych rozświetlaczy, błyszczących dodatków i kwiatów 3D wpiętych we włosy jako dopełnienie tego niezwykłego looku.

Im troskliwiej zajmiemy się potrzebami skóry, tym przyjemniej będziemy mogli eksperymentować z trendami w makijażu - mówi Sergiusz Osmański

Strefa Skincare Lab / Materiały prasowe

Innowacyjna pielęgnacja skóry – od czego zacząć?

Sergiusz Osmański zdradza, co powinno być pierwszym krokiem do tego, by idealnie dopasować pielęgnację do potrzeb swojej skóry, a przy okazji skorzystać z dobrodziejstw, jakie dają nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania zastosowane w kosmetycznych nowościach: 
„Tej wiosny trendy dają możliwość podkreślenia indywidualnego stylu każdej kobiecie, podstawa tkwi w zadbanej, dobrze zdiagnozowanej i chronionej przed fotostarzeniem cerze. Im troskliwiej zajmiemy się jej potrzebami, tym łatwiej i przyjemniej będziemy mogli eksperymentować z wiosennymi trendami makijażowymi” – zapewnia dyrektor artystyczny Sephora Polska.
Dla osób, które chcą podążyć za trendem promującym świadomą pielęgnację, w czasie Sephora Trend Report powstały trzy przestrzenie:  Skincare Lab, Hair Lab i Fragrance Lab. Oprócz marki Sephora były tam obecne także inne pożądane brandy: Drunk Elephant, Supergoop!, Fresh, Moroccanoil, Bumble and Bumble.

Diagnoza stanu skóry i skincycling

W strefie Skincare Lab można było skorzystać z usługi profesjonalnej diagnozy skóry - Skin Diagnosis, którą przeprowadzali eksperci ds. pielęgnacji Sephora. W czasie tego badania twarz jest skanowana w trzech kluczowych miejscach – na czole, policzku i w okolicy oka. Wyniki diagnozy pokazują nawilżenie, wydzielanie sebum, ilość i głębokość zmarszczek, a także widoczność porów. Dzięki temu ekspert ma możliwość ułożyć indywidualny  plan pielęgnacji i dobrać  idealnie dopasowane do potrzeb skóry  kosmetyki.  

Spotkanie z dr Alicją Śliwowską, która opowiedziała o trendzie Skincycling / Materiały prasowe
Prawdziwym hitem wiosennego Sephora Trend Report było także spotkanie z dr Alicją Śliwowską, znaną w social mediach jako @dr_scura. W czasie warsztatu ekspertka opowiedziała o trendzie Skincycling, czyli znanej wśród dermatologów metodzie pielęgnacji cery, w której wykorzystuje się moc trzech nowoczesnych składników aktywnych: kwasów, retinoidów oraz substancji intensywnie regenerujących i nawilżających. Zgodnie z ta metodą należy pielęgnować skórę, zachowując powtarzalny czterodniowy cykl. 

Na odwiedzających strefę Hair Lab również czekały spotkania z ekspertami przeprowadzającymi badanie kondycji skóry głowy profesjonalnym urządzeniem ASL. W tej strefie można było również wykonać bezpłatną stylizację fryzury dobraną  do rodzaju i długości włosów. 

Strefa Fragrance Lab / Materiały prasowe
Strefa Fragrance Lab była prawdziwym rajem dla miłośników odkrywania nowych zapachów.  Z pomocą specjalistów  można tam było ustalić  swój indywidualny profil zapachowy i dobrać do niego idealne perfumy spośród wiosennych nowości. 

Modowe trendy w pigułce

Kto może wiedzieć więcej o trendach w modzie niż stylistka pracująca dla magazynu Elle? I właśnie Karolina Limbach przedstawiła zainteresowanym najważniejsze tendencje na wiosnę 2023. Opowiedziała, jak interpretować i łączyć w codziennych stylizacjach elementy  stylu neo classic, jak nosić przezroczyste warstwy, i jak stworzyć modny bieliźniany look. Wyliczyła też, czego nie może zabraknąć w tym sezonie w szafie osób kochających trendy, m.in. spodni cargo, marynarki maxi, oraz jasnego dżinsu. 

O trendach w modzie na wiosnę 2023 opowiedziała stylistka magazynu ELLE Karolina Limbach / Materiały prasowe
„Kolory wiosny są tradycyjnie bardzo optymistyczne i żywe. Dominują barwy takie jak róż w odcieniu waty cukrowej, orange, acid green, kobalt, czy też srebro. Powracający trend to również frędzle, giga biżuteria oraz asymetria” – dodała Karolina Limbach. 

Wydarzenie Sephora Trend Report Wiosna 2023 trwało od 31 marca do 2 kwietnia. Po trzyletniej przerwie znowu zagościło w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia. Kolejna edycja tego wydarzenia jest planowana na jesień.