Emerytowany projektant haute couture Christian Lacroix gościnnie wystąpił w roli ojca chrzestnego nowej marki Schiaparelli. Na fali drugiej popularności zmarłej w latach 70. projektantki, właściciel Tod's zainwestował w ten dom mody. Wszystko za sprawą zeszłorocznej wystawy w MET "Elsa Schiaparelli and Miuccia Prada: Impossible Conversations". Zainteresowanie archiwami największej konkurentki Coco Chanel natychmiast wzrosło, a jej nazwisko ma na stałe dołączyć do plejady europejskich domów mody.

Wczorajsza prezentacja odbyła się w muzeum Les Arts Décoratifs, gdzie Christian Lacroix zaprezentował drobiazgowo zdobione wariacje na temat twórczości Elsy Schiaparelli. Na manekinach zobaczyliśmy ukochane przez projektantkę turbany i cały przekrój szalonych nakryć głowy. Detaliczne dekoracje z kamieni, futra i błyszczącej nici sprawiły, że ubrania wyglądały jak eksponaty muzealne z Victoria & Albert. Linia ready-to-wear prawdopodobnie będzie bardziej nowoczesna, a jej dyrektor kreatywny ma dopiero zostać mianowany.

Hołd Christiana Lacroix dla Elsy Schiaparelli zobaczycie w GALERII >>>