Zachwianie sezonowej mody i nakręcanie spirali konsumpcji sprawiają, że kampanie na nowy sezon publikowane są coraz wcześniej. Już znamy pierwsze zdjęcia reklamowe wielkich domów mody na wiosnę przyszłego roku. Największe emocje wzbudziła informacja, że nową twarzą Versace została Lady Gaga - pozuje w platynowej peruce, wystylizowana na samą projektantkę domu mody. Media bardzo ciepło przyjęły także zdjęcia reklamowe La Perla, na których pojawiają się Cara DelevingneMałgosia Bela Liu Wen. Kilka pomniejszych marek zaangażowało top modelki światowej klasy - Karlie KlossMagdalena Frąckowiak, Kate Moss Lindsey Wixson, a Kenzo upomniało się o nieco zapomnianą Devon Aoki.

W kontekście kampanii na wiosnę 2014 rozmawia się także o kolejnej wygranej bitwie z rasizmem świata mody. Znany orędownik różnorodności na wybiegach Riccardo Tisci zaprosił do kampanii Givenchy czarnoskóre modelki Riley M. i Marię Borges, a gwiazdą kampanii została kultowa wokalistka Erykah Badu. Podobnym tropem poszedł Phillip Plein. Niemiecki projektant zarówno do pokazu, jak i kampanii na wiosnę 2014 zatrudnił tylko ciemnoskóre modelki. Czy po stronie różnorodności stanie też Valentino? Wszystko wskazuje na to, że w kampanii pojawi się pół-Kenijka Malaika Firth, która otworzyła i zamknęła ostatni pokaz marki.

Kampanie wiosna-lato 2014 - pierwsze zdjęcia w GALERII >>>

Za kulisami kampanii Phillip Plein: