W ramach PETA Fashion Awards 2018 przyznano nagrody w aż 11 kategoriach. Wśród brandów wspierających walkę na rzecz ochrony praw zwierząt znaleźli się zarówno kluczowi gracze światowego rynku dóbr luksusowych, jak i najbardziej znaczące marki popularne. Za rezygnację z wykorzystywania naturalnych futer doceniono topowe domy mody: Coach, Burberry, Michael Kors i Gucci. Warto zauważyć, że to tylko kilkoro uczestników wielkiej rewolucji, której staliśmy się świadkami na przestrzeni ostatnich miesięcy. Ostatnio pisaliśmy między innymi o francuskiej legendzie świata mody - projektancie Jean Paul Gaultier, który po latach tworzenia kolekcji z naturalnym futrem w roli głównej, podjął decyzję o kategorycznej zmianie dotychczasowej polityki (więcej przeczytacie tutaj >>>

Zobacz też: Coach kolejną marką, która rezygnuje z naturalnych futer

Uwadze organizatorów konkursu nie umknęły także działania podejmowane przez popularne sieciówki odzieżowe. Na liście zwycięzców w kategorii „Biggest High-street Fashion Moment” wymieniono Mango, H&M, Marks & Spencer, Zarę i GAP. Wszystko za sprawą decyzji zarządów wspomnianych marek, które to po ujawnianiu zatrważających faktów dotyczących okrutnego traktowania kóz angorskich na farmach w Afryce Południowej, stanowczo zakazały korzystania z moheru. Członkowie PETA uważnie przyjrzeli się również rosnącej w siłę sferze e-commerce. Tytuł najbardziej postępowej platformy internetowej zyskał ASOS dzięki restrykcyjnym obostrzeniom nałożonym na sprzedaż jedwabiu, kaszmiru, moheru i piór. W porównaniu do lat ubiegłych, rok 2018 zaowocował w zaskakująco dużą liczbę wysoce etycznych przedsięwzięć. Kogo jeszcze wymieniono wśród finalistów tegorocznej edycji PETA Fashion Awards? Pełną listę zwycięzców znajdziecie na oficjalnej stronie organizacji Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt