„Nasza kampania odzwierciedla wielokulturową, inkluzywną i radosną przygodę, którą Barbie i Balmain rozpoczynają tą wspólną kolekcją” – opowiada Olivier Rousteing.

Kolekcja Barbie x Balmain

Kapsułowa kolekcja będąca podstawą współpracy składa się z ponad 50 elementów, wśród których znajdują się ubrania i akcesoria dla dorosłych. "To estetyka Balmain w zwierciadle Barbie – pełna jasnej, optymistycznej symboliki równoważącej charakterystykę obu marek." Większość elementów jest uniseks i ukrywa w sobie dużo symboli ze świata kochanej przez pokolenia lalki - klasyczne logo, oversizowe dodatki (m.in korona z kryształami) i charakterystyczną biżuterię. Wszystko - jak na Barbie przystało - odcieniach różu. 

W tej współpracy najmocniej opieramy się na nowoczesnym francuskim stylu ostatnich kolekcji Balmain. Kolejny raz pokazujemy, że inspiruje nas przede wszystkim różnorodne, ekscytujące piękno, które na co dzień podziwiamy na paryskich bulwarach i alejach. Co więcej – ta kolekcja odrzuca wszelkie arbitralne ograniczenia dotyczące płci – jest niemal w całości uniseksowa. Zgodnie z jasnym przesłaniem Barbie – nic nas już nie powstrzyma!” - zapowiada Olivier Rousteing. Gwiazda kampanii? Awatar jej samej. Promocja została opracowana i zaprojektowana przez Charlotte Stockdale i Katie Lyall, a sfotografowana przez Norberta Schoernera. 

„Dzięki nowatorskiej, nieprzewidywalnej i pełnej radości linii kreatywnej, za którą stoi Olivier Rousteing, dom mody Balmain to partner, który idealnie przekłada unikalną ikonografię Barbie na świat wirtualnej sztuki i mody użytkowej” – mówi Richard Dickson, prezes i dyrektor operacyjny Mattel.

Barbie od ponad 62 lat jest uznaną na całym świecie ekspertką w dziedzinie mody i popkultury. Za sprawą Mattel Creations – założonej w 2020 roku platformy e-commerce – możemy obserwować efekty współpracy, podczas której światy sztuki i zabawek nawzajem się inspirują. Teraz wielbiciele obu marek będą mieli szansę kupić trzy unikatowe awatary Barbie x Balmain inspirowane wizerunkami Barbie i Kena. To ukłon w stronę amatorów kolekcjonowania niepowtarzalnych przedmiotów zarówno w świecie cyfrowym, jak i analogowym – stylizacje każdego awatara to wybrane sylwetki z kolekcji dla dorosłych, ale… szyte na miarę lalki Barbie.