19-letnią aktorkę Elle Fanning (młodszą siostrę Dakoty) mogliśmy już podziwiać w wiosenno-letniej kampanii Miu Miu z 2017 roku. Tym razem gwiazda młodego pokolenia pozowała w znacznie szerszym gronie. W skład licznej obsady sesji weszły również: Edie Campbell, Rianne van Rompaey, Adwoa Aboah, Olivia Anakwe, Cameron Russell, Faith Lynch oraz Oumie Jammeh. Reklamę młodszej linii Prady po raz szósty z kolei sfotografował Alasdair McLellan. Klimatyczne fotografie, z których utworzono tradycyjnie już kolaże, powstały w „eksperymencie miejskim” o nazwie Arcosanti w Arizonie.

Chociaż Miuccia Prada znana jest głównie z awangardowego myślenia na temat damskiego wizerunku, w kolekcji na wiosnę-lato 2018 postawiła na zdecydowanie kobiece sylwetki. Eleganckie torby i ubrania inspirowane latami 60. wykonane zostały z miękko układających się materiałów i romantycznych koronek. Szyku nadały im szlachetne kamienie i skórzane akcenty.

Miuccia Prada nie przypadkowo wybrała ambasadorki kampanii. Projektantka, która od zawsze podkreśla siłę i niezależność kobiet, podczas castingu wzięła pod uwagę głównie ich zaangażowanie społeczne. Dla Prady bardzo istotnym okazał się być fakt, że Elle Fanning aktywnie działa w programie promującym równość płci REALgirl. Również Adwoa Aboah, która została modelką roku 2017 według serwisu models.com, działa na rzecz postępu społecznego. Adwoa założyła platformę medialną Gurls Talk, która ma być „bezpieczną przestrzenią” dla kobiet w internecie. Kolejna gwiazda kampanii - Edie Campbell - kilkakrotnie w różnych publikacjach wypowiadała się na temat nadużyć w branży mody. Różnorodne formy aktywizmu prowadzi też Cameron Russell. Amerykanka przedstawiła swoje zdanie m.in. odnośnie niesprawiedliwości w branży modelingu podczas konferencji naukowej TED Talk.