Nike, wirtualne sneakersy i metaverse

Metaverse to świat, w którym jesteśmy już jedną nogą - internet w środowisku 3D, w którym kreujemy codzienność w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, a nawet prowadzimy drugie życie w formie swoich awatarów czy po prostu pełnimy nad nimi sprawczość to przyszłość, która zaczyna się dziać na naszych oczach. Fikcyjny (czy na pewno?) wszechświat w digitalowej przestrzeni coraz bardziej intryguje projektantów i marki, a serwisy branżowe nie nadążają z pisaniem newsów o kolejnych modowych firmach, które rozpychają się łokciami w tym środowisku. Każdy próbuje ugryźć kawałek tortu metaverse, czego najlepszym przykładem są ostatnie działania Facebooka, który... zmienił swoją nazwę na Meta i próbuje stać się pionierem tematu. 

Dyrektorzy kreatywni najważniejszych domów mody i właściciele znanych marek nie zastanawiają się już dłużej "czy niedługo wszyscy będziemy żyli w w grze online" - po prostu to wiedzą, że za chwilę ten moment nastąpi i już próbują zaadaptować się do nowych warunków. 

Najnowszym tego przykładem są działania Nike, które postanowiło podjąć współpracę z platformą RTFKT (a właściwie ją kupić), znaną z tworzenia wirtualnych sneakersów. "To działanie jest kolejnym krokiem, który przyspiesza cyfrową transformację Nike i pozwala nam służyć sportowcom oraz twórcom na styku sportu, kreatywności, gier i kultury. Pozyskujemy bardzo utalentowany zespół twórców z autentyczną i połączoną marką. Naszym planem jest inwestowanie w RTFKT, rozwijanie ich innowacyjnej i kreatywnej społeczności oraz poszerzanie cyfrowego śladu i możliwości Nike" powiedział w oświadczeniu John Donahoe, prezes i dyrektor generalny Nike.

Prezenty dla fanek stylu vintage. TOP 10 pomysłów na upominki z drugiej ręki (i nie tylko)>>

Serwis The Business Of Fashion szacuje, że ruch Nike będzie miał znaczący wpływ na inne marki, które szturmem zaczną przystępować do metaverse, a także na sam rozwój wirtualnej mody. Nie bez znaczenie jest też tutaj zacieśnienie znajomości właśnie z RTFKT - firma, która powstała w styczniu 2020 r. w ekspresowym tempie stała się specjalistą od digital fashion (szczególnie w kategorii streetwear), jest punktem odniesienia dla kolejnych meta-startupów. Teraz tę przyszłość będzie kreować pod szyldem Nike.