Kilka miesięcy temu głośno było o raporcie HowToDressLike.net, w którym podano analizę wyszukiwań w internecie. Serwis z pomocą narzędzia Keyword Explorer Tool sprawdził dane z ponad 170 krajów z całego świata. Okazało się, że ulubioną marką luksusową w Polsce jest Tommy Hilfiger, a sieciówką H&M. Na podobne badanie pokusiło się Cosmetify, czyli platforma porównująca ceny, a dokładnie pomagająca kupującym znaleźć ulubione produkty kosmetyczne o jak najniższej kwocie. Tym razem sprawdzono, jakie firmy ze świata beauty interesują konsumentów.

Najpopularniejsze marki beauty na świecie w 2019 roku

W przygotowywaniu tej listy wzięto pod uwagę m.in. zainteresowanie użytkowników pokazane w Google Trends, ogólną liczbę wyszukiwań marki każdego miesiąca, liczbę hashtagów i obserwujących na Instagramie oraz „stopień zaangażowania” marki na tej platformie społecznościowej. Oto lista 20. najpopularniejszych firm sprzedających kosmetyki:

1. Huda Beauty

2. Anastasia Beverly Hills

3. MAC Cosmetics

4. Yves Rocher

5. Florence by Mills

6. Kylie Cosmetics

7. Jeffree Star Cosmetics

8. RUDE COSMETICS

9. Maybelline

10. FOREO

11. Olaplex

12. Too Faced

13. Glossier

14. Dolce & Gabbana

15. NYX Professional Makeup

16. Bondi Boost

17. The Body Shop

18. Clinique

19. Kristin Ess

20. Bliss

Jeśli weźmiemy za to jedynie miesięczne wyszukiwania to wyniki wyglądają tak:

1. Yves Rocher, 2,169,32 wyszukiwań miesięcznie

2. The Body Shop, 861,020 wyszukiwań miesięcznie

3. Clinique,  757,710 wyszukiwań miesięcznie

4. Estée Lauder, 600,280 wyszukiwań miesięcznie

5. Maybelline, 581,110 wyszukiwań miesięcznie

6. Glossier, 538,440 wyszukiwań miesięcznie

7. Dove, 450,000 wyszukiwań miesięcznie

8. Kylie Cosmetics, 434,650 wyszukiwań miesięcznie

9. MAC Cosmetics, 423,56 wyszukiwań miesięcznie

10. Huda Beauty, 395,69 wyszukiwań miesięcznie

Najczęściej wyszukiwane kosmetyki w 2019 roku

To właśnie te produkty są obiektem pożądania użytkowników internetu. Jeśli chodzi o wybrane kosmetyki to "rządzą" takie marki jak Glossier, Maybelline, Becca, MAC Cosmetics czy Estée Lauder. Przykład? Cienie do powiek James Charles x Morphe wyszukiwane były aż 673 tys. razy w ciągu miesiąca!

Zobaczcie:

Ulubione marki kosmetyczne w 2019 roku: podział na państwa

Te wyniki mogą was szczególnie zaskoczyć. Sądzicie, że w Europie najpopularniejszy będzie L'Oreal? Pudło! Według badań Cosmetify hitem w Polsce, jak i w większości krajów z naszego kontynentu jest... Yves Rocher. Wyjątkiem są Bułgaria, Litwa i Łotwa (tam wygrała Bioderma), Wielka Brytania i Norwegia (The Body Shop), Irlandia (Charlotte Tilbury), Grecja (Estée Lauder), Islandia (Kylie Cosmetics). Yves Rocher uwielbiają również mieszkańcy Kanady, Meksyku, czy Nigerii. W USA na podium stanął Glossier. Za to w Brazylii, Peru, Paragwaju, Chile, Urugwaju, czy w Argentynie wygrało Maybelline.