Niedawno pisałyśmy o tym, że Weekday - streetwearowa marka z portfolio Grupy H&M otworzy swój pierwszy sklep w Polsce, a dokładnie w warszawskiej Elektrowni Powiśle. Teraz okazuje się, że to niejedyny brand szwedzkiego giganta, który niedługo zawita do naszego kraju. I wcale nie pojawi się w stolicy.

Latem 2019 Monkiotworzy swój pierwszy sklep w Katowicach w Galerii Katowickiej. Będzie miał powierzchnię 295m2. To nie koniec dobrych wiadomości dla fanów marki. Po Katowicach przyjdzie czas na Kraków. Tam sklep Monki będzie jeszcze większy (400 m2). 

– Polska to dla nas nowy, fascynujący rynek – mówi Jennie Dahlin Hansson, dyrektor zarządzająca marki Monki. – Nie możemy się doczekać aż produkty Monki pojawią się w stylizacjach polskich pasjonatek mody. Chcemy, aby Polki odkrywały Monkiwersum nie tylko online, lecz również w sklepach stacjonarnych.

"Sklepy Monki będą się wyróżniać długą fasadą złożoną z łuków. Oprócz dodatkowych elementów dekoracyjnych, unikalnych dla danego sklepu, klientki będzie witać karuzela dyskotekowych kul" - czytamy w informacji prasowej. 

Monki - co to za marka?

Monki powstało w 2006 roku, a obecnie jest dostępne w ponad 120 sklepach typu concept store na 16 rynkach (jest samodzielną marką, ale należy do Grupy H&M). Sklep internetowy monki.com obsługuje z kolei 18 krajów europejskich (działa tam także zakładka outlet), a monki.tmall.com sprzedaje produkty Monki w Chinach. Cechy charakterystyczne Monki? Marka łączy skandynawski styl z azjatycką modą uliczną. W kolekcjach znajdziecie m.in. wygodne bawełniane sukienki (gładkie albo z nadrukami), świetnie skrojone jeansy (nasze ulubione bermudy pochodzą właśnie z Monki), t-shirty z nadrukami, marynarki, kurtki, płaszcze, a także akcesoria (buty, dodatki, biżuterię, okulary przeciwsłoneczne, rzeczy do domu) - kilka przykładowych produktów Monki obejrzycie w naszej galerii. Ceny? Porównywalne do cen np. w Bershka. Bluza to koszt 25 euro, czyli około 100 zł, za t-shirt trzeba w Monki zapłacić 12 euro, czyli 50 zł.

Dodatkowo Monki bliska jest filozofia body postive - przekonuje kobiety do czucia się dobrze we własnym ciele (na stronie marki znajdziecie nawet zakładkę z poradami od psychologów). Monki prowadzi także kampanię w mediach społecznościowych - klientki brandu dzielą się na swoich instagramach zdjęciami w ubraniach i oznaczają je specjalnym hashtagiem #monkistyle.

Czytaj też: Weekday otwiera swój pierwszy sklep w Polsce. Co w nim znajdziecie >>>