Martyna Sowik jest jedną z najbardziej utalentowanych projektantek młodego pokolenia i ma własnie okazję prezentować swoją kolekcję w open'erowej strefie Fashion Stage. Jej streetwear łączy w sobie ducha Berlina i Łodzi, jest offowy i inteligentny. Sowik nie boi się mówić co myśli - swoimi projektami komentuje sytuację na świecie i swobodnie je dekonstruuje, igrając przy tym z konwencją. 

Projektantkę inspiruje muzyka, a jej twórczość nie jest łatwa w odbiorze. Nic dziwnego, że na ubrania z metką Martyna Sowik zwróciły uwagę gwiazdy Open'er Festival 2018: Young Fathers i Massive Attack. 

Open'er 2018: Massive Attack

Muzycy z brytyjskiego zespołu Young Fathers zachwycili się ubraniami Martyny Sowik na Open'erze i od razu kupili jej projekty - Kayus Bankole zamówił nawet własny egzemplarz odważnej kurtki "Bóg, Honor, Ojczyzna". To jednak nie wszystko, bo członkowie legendarnego Massive Attack, którzy na koncertach goszczą na swojej scenie zaprzyjaźnionych Young Fathers, też chcą nosić projekty Sowik.

Kayus wysłał mi wiadomość, że chłopakom z Massive Attack bardzo spodobały się moje projekty i pytają, czy mogliby w nich wystąpić na scenie - powiedziała ELLE.pl Martyna Sowik

Bezpośrednio po koncercie muzycy zaprosili projektantkę na backstage: "Mogłam z nimi chwilę porozmawiać i wręczyłam im gift packa. Ucieszyli się bardzo i podobały im się rzeczy, a całe spotkanie trwało z jakieś dwadzieścia minut". 

Martyna Sowik w 2013 roku, jeszcze w duecie Sowik Matyga, otrzymała nagrodę "Odkrycie ELLE" podczas FashionPhilosophy Fashion Week Poland za najbardziej obiecującą kolekcję sezonu - "2026". Od zamknięcia marki w 2015 roku działa i realizuje się w pojedynkę. Ukończyła łódzką Akademię Sztuk Pięknych i została laureatką głównej nagrody rektora uczelni. Jej ubrania wybierają coraz częściej polskie gwiazdy i alternatywni muzycy, doceniane są także przez zagraniczne magazyny.

Na tej edycji Fashion Stage Martyna Sowik prezentuje swoje ubrania nie tylko na stoisku, ale też pokazuje autorską kolekcję na wybiegu. Projekty sprzedawane na Open'er 2018 powstały jako kapsułowa kolekcja we współpracy z projektantami Rafałem Wesołowskim i Katarzyna Romańską.