Dotychczasowe partnerstwa sieciówki były właściwie pasmem sukcesów pod względem wizerunkowym i biznesowym. Limitowane kolekcje H&M projektowali Victor&Rolf, Matthew Williamson i ekipa domu mody Versace na czele z Donatellą, która odcisnęła na linii swoją kontrowersyjna estetykę. I choć kurtki, spódnice i sukienki w egzotyczne, pełne przepychu wzory sprzedały się na pniu, to przyznajemy, że nasze serca i portfele podbiły raczej efekty ostatniej współpracy szwedzkiej marki z modernistycznym domem mody Marni. Zawsze jednak przepis na sukces limitowanych kolekcji H&M był ten sam. Szwedzi inwestowali pieniądze i popularność marki, a projektanci i domy mody sprzedawały za to ułamek swojego prestiżu, przyczyniając się do coraz bardziej zaawansowanej demokratyzacji luksusu. Dlatego też kolejna planowana kolaboracja sieciówki wydaje się być trochę ryzykowna, a jednak coraz bardziej intrygująca.

Kolekcję dla H&M zaprojektuje bowiem zespół designerów Maison Martin Margiela, który sam założyciel - Martin Margiela opuścił w 2009 roku, pozostawiając po sobie bezkrólewie. Podobno tylko pozorne, bo choć do tej pory jego następca nie został wybrany, to w oświadczeniach domu mody powtarzają się akapity o celowym powierzeniu prac grupie projektantów i o jej wyższości nad indywidualną wizją. Co to może oznaczać dla partnerstwa ze szwedzką sieciówką? Być może po raz pierwszy to H&M wywinduje dom mody, który zdaje się coraz bardziej pogrążać w niszy. Ale równie prawdopodobny jest też scenariusz sprzedażowejj klapy kolekcji...

To co wiemy na pewno skupia się wokół dat i liczb. Limitowana linia Maison Martin Margiela dla H&M pojawi się na rynku 15 listopada, będzie oczywiście przeznaczona na sezon jesień-zima 2012/2013 i trafi do 230 sklepów na całym świecie. Bardziej dociekliwych zostawiamy z wypowiedziami, które padły ze stron obu partnerów przedsięwzięcia:

"Maison Martin Margiela to jeden z najważniejszych i najbardziej wpływowych domów mody na przestrzeni ostatnich trzech dekad. Jestem bardzo podekscytowana tą współpracą, także dlatego, że da ona miłośnikom mody z całego świata unikalną szansę posiadania i noszenia elementów kolekcji Maison Martin Margiela. To będzie przełomowy moment dla świata mody".

Margareta van den Bosch/Creative Advisor H&M

“Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że wspólnie stworzymy nową interpretację naszej wizji. W jej centrum zawsze była demokracja mody, a współpraca z H&M pozwoli rozwinąć jeszcze tę ideę. Połączymy dwa kreatywne światy w sposób, który zaskoczy wszystkich".

Maison Martin Margiela