Lyst to założona w 2010 roku korporacja zajmująca się technologiami modowymi. Jednym z głównych obszarów jej działalności jest aplikacja shoppingowa, z której każdego roku korzysta ponad 200 milionów osób z całego świata. Nazwać tę grupę reprezentatywną to mało. Właściciele firmy postanowili więc wykorzystać jej potencjał nie tylko pod kątem biznesowym, ale i badawczym. Opracowali unikalną formułę skupioną wokół różnych aspektów zachowań kupujących. The Lyst Index uwzględnia między innymi wyszukiwania na platformie i poza nią, wyświetlenia produktów, aż w końcu wolumen sprzedaży. Dla zagwarantowania bardziej precyzyjnego obrazu, formuła ta obejmuje również wzmianki w mediach społecznościowych oraz inne wskaźniki zaangażowania.

Raport publikowany jest cyklicznie, raz na trzy miesiące. Najnowszy, ujawniający branżowe kulisy pierwszego kwartału 2023 roku, właśnie pojawił się w obiegu. 

W minionym sezonie raport rozszerzono o nową kategorię – „Breakout Brands”. „Lista najgorętszych marek obejmuje najpotężniejszych graczy na rynku, rzucając światło na rzeczywistą popularność topowych marek oraz ich wyniki sprzedaży ujmowane w skali globalnej. Nasza nowa jednostka – Breakout Brands – skupia się na mniejszych, ale pod wieloma względami równie potężnych brandach, które warto obserwować. Znajdują się one na imponującej pod kątem dynamiki i siły oddziaływania trajektorii wznoszącej.” czytamy w uzasadnianiu twórców prestiżowego rankingu. 

Najświeższe zestawienie „Przełomowych Marek” uwzględnia 3 brandy: androgeniczną Ann Demeulemeester oraz zmysłowo minimalistyczne Khaite. Po raz pierwszy w historii doceniono także polską projektantkę.

Magda Butrym, bo o niej mowa, przebojem wdarła się do modowego mainstreamu charakterystycznym konceptem trójwymiarowo kwitnących na ubraniach i dodatkach róż. W kwiatowej mini z atelier Polki pojawiły się między innymi Hailey Bieber, Sydney Sweeney, Kim Kardashian oraz Rihanna. 

Zainteresowanie gwiazd światowego formatu sprawiło, że poziom wyszukiwani fraz krążących dookoła Magdy Butrym wzrosło o 76% kwartał do kwartału. Pękamy z dumy!