Premiera nowej kolekcji SOLAR

Event rozpoczęły wystąpienia Prezesa Stanisława Bogackiego, Wiceprezeski Aleksandry Danel i Dyrektorki Artystycznej SOLAR Marii Pyzio. Zarząd SOLAR przybliżył zaproszonym gościom kulisy pojawienia się pracy „Nimfy Umierających Drzew” w siedzibie SOLAR w 2021 r., wzbudzając emocje, refleksje i tworząc nowe konteksty, które dwa lata później przybrały określoną formę w postaci kolekcji limitowanej SOLAR x STAROWIEYSKI. W dalszej części głos zabrała Małgorzata Nitner — Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Desa UNICUM i Marta Smolińska — Kuratorka sztuki.


„Nimfy, hamadriady, opiekunki pojedynczych drzew, z którymi się rodzą i umierają, ożyły i stały się inspiracją do stworzenia kolekcji limitowanej Solar nacechowanej kobiecością. Kolekcji, która powstała jako wyraz podziwu i uznania dla kobiet – współczesnych, śmiertelnych nimf. W ten sposób sztuka stała się pretekstem do rozmowy o kobiecości i feminizmie, tworząc otwartą przestrzeń do dalszego rozwoju wartości, na których budowana jest marka Solar” – tak o kolekcji opowiada Wiceprezeska Zarządu SOLAR, Aleksandra Danel.


Kolekcja limitowana SOLAR wiosna/lato 2023 jest wyrazem naszych czasów: to hybryda mody i sztuki, która suwerennie przechwytuje kreskę i motywy Starowieyskiego, by wykreować z nich unikatowy fenomen. „Nimfy umierających drzew” – mimo sugestii umierania zawartej w tytule – tętnią witalnością i siłą. To właśnie te cechy przeniknęły do kolekcji SOLAR, emanując z każdego jej detalu: printów, naszywek, kołnierzyków, kolorów, szwów, szpil, broszek.
Wydarzeniu towarzyszyła przed aukcyjna wystawa prac Franciszka Starowieyskiego, która potrwa do 15 marca. „Franciszek Starowieyski. Skandalista spod znaku byka” to wyjątkowa aukcja poświęconą w całości twórczości najwybitniejszego polskiego plakacisty, mistrza rysunku, wizjonera i wirtuoza autokreacji. Różnorodna oferta aukcji pozwala na prześledzenie każdego z tych etapów twórczości Starowieyskiego i tym samym poznanie oraz zrozumienie jego geniuszu artystycznego.
Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele wszystkich najważniejszych redakcji prasowych, online'owych, influencerzy i styliści m.in.: Gosia Boy, Alicja Werniewicz, Karolina Tomaszewicz, Karolina Limbach, Marta Mach i Mikołaj Komar. Nie zabrakło sympatyzujących z marką aktorek: Oriny Krajewskiej i Katarzyny Zawadzkiej.