Do tej pory celebrytki występowały podczas fashion weeków w roli gości – na widowni lub na wybiegu. Jednak duet Dolce & Gabbana postanowił najwyraźniej przetrzeć szlaki i zdecydował się na odważny krok, jakim było zaproszenie do współpracy Kim Kardashian. I to współpracy znaczącej coś więcej, niż tylko gościnny występ, ponieważ Amerykanka w dużej mierze zadecydowała o kształcie wiosenno-letniej kolekcji. A wszystko to zaledwie 4 lata po głośnej aferze z udziałem D&G, gdy Stefano Gabbana w jednym z instagramowych komentarzy nazwał Kardashianów "najtańszymi ludźmi na świecie". Siła marketingu jednak zwyciężyła?

Kim Kardashian nową projektantką Dolce & Gabbana?

„Projektantka” to jednak zbyt duże słowo na określenie wkładu, jaki miała Kim w najnowszy pokaz włoskiej marki. Ich współpraca wyglądała nieco inaczej. Stefano i Domenico poprosili celebrytkę, aby wystąpiła w roli „kuratorki”, która wybierze stroje z ich archiwalnych kolekcji datowanych na lata 1987-2007. Duet projektantów zobowiązał się z kolei, że w niewielkim stopniu przerobi swoje dawne looki – tak aby pokazać ich łączność z przeszłością i teraźniejszością.

Zaskoczenia nie było. Wśród sylwetek dominowały obcisłe formy typu bodycon, w których uwielbia występować Kim, transparentne body z prześwitującą pod spodem bielizną, futerka, zestawy w cętki, futurystyczne sukienki z metalicznych materiałów, a także looki w stylu niezapomnianej Maleny granej przez Monicę Bellucci – czyli gorset, głęboki dekolt, pończochy i krzyżyk na piersi. Paleta kolorystyczna została zdominowana przez czerń, z nielicznymi odstępstwami w postaci bieli, srebra, różnych odcieni beżu i jednej modelki ubranej od stóp do głów w czerwień.

W pierwszych rzędach pokaz obserwowały Kris Jenner, Khloé Kardashian oraz dzieci celebrytki: North, Chicago oraz Saint. Mama i siostra Kim zadbały o pełną relację z pokazu na swoich instagramowych rolkach. Można być też pewnym, że wydarzenie zostanie pokazane od kulis w kolejnym sezonie show o rodzinie Kardashianów, które można oglądać na platformie Hulu. Modowi komentatorzy snują też teorie, iż niewykluczone, że duet Dolce & Gabbana wejdzie z celebrytką w jakąś formę współpracy przy tworzeniu kolekcji dla SKIMS – marki bieliźnianej założonej przez Kim, której obecna wartość rynkowa to 3,2 miliarda dolarów.

Kolaboracja Kim Kardashian z Dolce & Gabbana i ich wspólny, symboliczny ukłon na koniec show zdaje się mówić jedno: świat high fashion i kultury masowej nigdy nie były bliżej, niż dziś. I jest więcej niż pewne, że dla obu z nich ta biznesowa wymiana będzie bardzo intratna.