Wszystko zaczęło się od informacji zamieszczonej przez Kris, że Kendall Jenner szykuje ważny komunikat, a wręcz informacyjną bombę. "Jestem dumna z mojej ukochanej córki, za to że jest taka odważna i wrażliwa. To niesamowite, patrzeć jak dzielisz się swoją historią, aby wywrzeć pozytywny wpływ na innych." - napisała na Twitterze 63-latka. Fani Amerykanki niecierpliwie czekali na szczegóły. 22-latka miała opowiedzieć o nieznanych faktach ze swojego życia. Czyżby szykowała film dokumentalny o swoim życiu? Chciała się do czegoś przyznać? Jakiś czas temu ta najlepiej zarabiająca modelka w branży opowiedziała o swoich napadach lęku i stanów depresyjnych. "Jestem tak wyniszczona tym wszystkim co dzieje się wokół mnie, że dosłownie budzę się w nocy i dostaję ataku paniki." - ujawniła kiedyś Kendall. Okazało się, że była to zapowiedź... nowej kampanii dla Proactiv. Marka kosmetyczna specjalizuje się w produktach oczyszczających i nawilżających m.in. dla osób z problemami skórnymi. Internauci czekali na coś zupełnie innego. Na serwisach społecznościowych pojawiły się słowa krytyki w stosunku do Jenner.

Kendall Jenner otwarcie mówi o swoim problemie z trądzikiem. Jednak internauci nie są zadowoleni z jej kampanii dla Proactiv

"Gdy miałam 14 lat nie mogłam dotrzeć do tylu osób, do ilu chciałabym. Teraz, gdy mam 22 lata i mam to wszystko za sobą, mogę o tym opowiedzieć ludziom. Mogę wam pomóc, to w porządku, sama przez to przeszłam. To normalne. Rozumiem cię" - możemy usłyszeć w klipie. 

Nie jest tajemnicą, że Kendall Jenner od dawna zmaga się z trądzikiem. Rok temu jej zdjęcia z gali rozdania Złotych Globów obiegły cały internet. Na fotografiach było widać kilka krostek, których nie ukrył mocny makijaż. Wtedy posypały się słowa krytyki. "Kendall Jenner has a lot of Acne! In shock with the images" (Kendall Jenner ma tyle pryszczy! Jestem zszokowany tymi zdjęciami!"). W wideo dla Proactiv zamieszczonym na instagramie i stronie brandu Jenner odnosi się do tego zdarzenia. Oczywiście dodając, że kosmetyki od amerykańskiej marki poprawiły stan jej cery i że zamierza teraz "zmieniać życie innych ludzi". Wydawałoby się, że akcja promocyjna będzie miała pozytywny odzew. Od dawna mówi się wiele o trądziku, zwłaszcza o tym jak destrukcyjnie wpływa na samoocenę. Jednak nie wszyscy są zadowoleni. Wiele osób czekało na zupełnie inny komunikat.

Teraz nie tylko przypomniano kadry z czerwonego dywanu, internauci porównują jej współpracę do (nie)słynnej reklamówki dla Pepsi. Wtedy młodsza siostra Kim Kardashian została oskarżona o nadużywanie koncepcji protestów społecznych w celach handlowych. Pepsi szybko wydało oświadczenie w tej sprawie, a spot został usunięty z internetu.

Czyżby Kendall Jenner zaliczyła kolejną wpadkę wizerunkową? Czy po prostu użytkownicy sieci przesadzają?