Kobiet, które reklamowały Louis Vuitton przez ostatnie 16 lat były dziesiątki. Były wśród nich Polki (Zuza Bijoch, JAC, Magda Jasek...), były gwiazdy kina i muzyki (Angelina, Scarlett Johansson, J.Lo itd.). Zaledwie garstka muz Jacobsa powraca w jego ostatniej, podsumowującej kampanii dla Louis Vuitton. Najmłodsza z modelek to Edie Campbell, brytyjska modelka roku, twarz jesiennej kampanii Marc Jacobs i gwiazda ostatniego pokazu Louis Vuitton. To ona otworzyła show, z ciałem wymalowanym liternictwem domu mody, w burleskowych stringach i ogromnym pióropuszu. Nie mogło jej zabraknąć - Edie reprezentuje kierunek, który cała zachodnia moda obrała w 2013 r. Obok niej pojawia się Gisele Bündchen, supermodelka XXI w. Brazylijka reklamowała LV w przeszłości, a do paryskiej rodziny powróciła w tym roku, w głośnej, buduarowej kampanii na jesień 2013. Jej obecność otwiera Vuitton'a na rosnące rynki Ameryki Południowej.

Do ogromnej rzeszy konsumentek z Azji uśmiecha się Fan Bingbing, chińska ikona mody. Aktorka pełniła dotąd rolę ambasadorki Louis Vuitton, a jej kreacje z metką LV zachwycały na czerwonych dywanach całego świata, m. in. w Cannes. Europejski panteon gwiazd kina reprezentuje niezmiennie piękna Catherine Deneuve, żywy symbol francuskiej kultury. 70-letnia aktorka pozowała już dla Louis Vuitton - w 2007 r. wystąpiła w kampanii walizek i toreb podróżnych sfotografowanej przez Annie Leibovitz. Rok później do podróżowania z LV zachęcała inna bohaterka kampanii SS14, Sofia Coppola. Reżyserkę łączy z Jacobsem wieloletnia przyjaźń, która zaowocowała m.in. stworzeniem sygnowanej przez reżyserkę nowej wersji torebki Louis Vuitton SC.

Francis Ford Coppola i Sofia Coppola w kampanii Louis Vuitton Journey 2008, fot. mat. prasowe

Ostanią z gwiazd kampanii Louis Vuitton jest Caroline de Maigret. 38-latka w ubiegłym wieku królowała na wybiegu Louis Vuitton, dziś zajmuje się głównie produkcją muzyki. Rok 2013 r. był dla niej szczególnie owocny - Maigret inspirowała najważniejszych graczy świata mody. Miuccia Prada zaprosiła Francuzkę do udziału w jesiennej kampanii Prady, a ostatnio Karl Lagerfeld powierzył jej zadanie zamknięcia pokazu Chanel Métiers d'Art "Paris-Dallas".

Na zdjęciach Stevena Meisela wszystkie muzy Louis Vuitton wyglądają jak bohaterki malarskich portretów. W centrum uwagi jest osobowość fotografowanej oraz... jej torebka. Flagowym produktem wiosny 2014 ma być odświeżony model torebki Noé, ktora w latach 30. służyła do... przenoszenia butelek szampana. Nouveau Noé 14 jest mniejszy od oryginału i bogato zdobiony. W zgodzie z estetyką kolekcji na torebkch pojawiają się kamienie, cekiny i ciemne pióra.

Stylizacja: Karl Templer
Fryzury: Guido Palau
Makeup: Pat McGrath