Alessandro Michele nie tylko odmienił zupełnie wizerunek Gucci, stworzył kultowe it bags, ale także co sezon zachwyca świat mody nietypowymi kampaniami. Włoch zazwyczaj współpracuje z  Glenem Luchfordem. To właśnie ten duet odpowiada za słynną kosmiczną sesję inspirowaną filmami z gatunku fantastyki naukowej z lat 50. i 60. (sezon jesień-zima 2017/2018) czy przepiękną reklamę zrealizowaną w miejskiej scenerii Berlina. Tym razem jednak Michele, zamiast fotografa, do tworzenia nowej kampanii zaangażował ilustratora. Ignasi Monreal - hiszpański artysta stworzył na zlecenie Gucci kilkanaście hiperrealistycznych prac. Wszystkie nawiązują do słynnych płócien artystów z różnych epok i na wszystkich znajdziecie oczywiście ubrania i dodatki z nowej kolekcji Gucci. My doszukałyśmy się w nich inspiracji obrazami, m.in.: "Ofelią" autorstwa Johna Everetta Millaisa, "Dziwnym ogrodem" Józefa Mehoffera czy twórczością surrealistów. Jak można dowiedzieć się z informacji prasowej, Monreal tworząc swoje ilustracje, skupił się na przedstawieniu trzech elementów: ziemi, morza i nieba.