Upcyling to głośny temat w teorii, ale jeśli chodzi o praktykę - wciąż jest w Polsce szerokie pole do popisu. W zeszłym roku swój głos w sprawie zabrało Vinnci i pokazało, że można tworzyć modę, która łączy w sobie dwie pozornie skrajne kategorie: ekologię i trendy. Karolina Ramus i Marta Ammar założyły ją z miłości do drugiego obiegu. Jak mówią o sobie: jedna rozważna, druga romantyczna. Jedna kocha modę, a druga biznes I obie z sukcesem prowadzą wspólną markę, w której piątkowe dropy wyprzedają się w kilka minut. Ich marynarki z marszczeniem w talii do już klasyk, do którego powoli dołączają eleganckie bomberki i krótkie skórzane kurtki, a ostatnio także piżamowe sety. 

W Vinnci, zmieniając konstrukcję ubrań vintage, Marta i Karolina idealnie wpisują je we współczesne trendy. Ubrania ich marki niosą w sobie modowy i ekologiczny komunikat, które pokochały nie tylko gwiazdy, influencerki, stylistki i redaktorki mody, ale po prostu kobiety w całym kraju.

Jak narodziła się w nich miłość do drugiego obiegu i kiedy pojawił się pomysł założenia Vinnci? Czy markę upcyklingową prowadzi się inaczej niż tą z nowymi ubraniami? Skąd biorą materiały do swoich kolekcji i dlaczego postanowiły być maksymalnie transparentne w swoich działaniach? A także: jak udaje im się pogodzić prężnie rozwijający się biznes z życiem rodzinnym?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez @vinnci_store

O tym wszystkim (i kilku innych ekologicznych zagadnieniach) posłuchacie w nowym odcinku podcastu Dział Vintage. Zaprasza dziennikarka Aleksandra Zawadzka.