Wybuch pandemii niemal natychmiast odbił się na wielu sektorach światowej jak i polskiej gospodarki. Ze względu na zamknięte sklepy oraz centra handlowe kryzys mocno uderzył w lokalny sektor odzieżowy. Ale niektóre sklepy i marki sobie z nim poradziły, głównie dzięki sprzedaży przez internet. Bo to właśnie w sklepach online miał miejsce największy ruch podczas ścisłej kwarantanny. Dzięki temu wiele brandów ominął zupełny zastój. Co ciekawe jednak, wiele z nich odnotowała w tym czasie wzrosty sprzedaży, tyle, że w innym niż dotychczas rodzaju asortymentu. Mamy na to twarde dane, prosto od 10 projektantów i marek.

1. Łukasz Jemioł

"W marcu i kwietniu, w naszym sklepie internetowym www.jemiol.com, najlepiej sprzedawały się wygodne bluzy z linii basic, pod hasłem AIR EARTH, które wchodzą w skład wiosenno - letniej kolekcji. Są zdecydowanym bestsellerem tego sezonu. W porównaniu do ubiegłego roku, gdzie królowały marynarki, sukienki i eleganckie koszule, to dla nas nowość.", mówi projektant. Warto dodać, że podczas ostatniej majówki sprzedało się o 330% więcej bluz niż w majówkę roku poprzedniego (porównanie danych z dni 1-3 maja 2019 r. i 2020 r.).

 

2. Luksusowy sklep multibrandowy Moliera2

W marcu i kwietniu w sklepie internetowym zanotowaliśmy wzrost sprzedaży sneakersów o 30 procent, szczególnie tych z kolekcji Alexandera McQueena. Popyt na letnie sukienki też był lepszy, o 40 procent większy niż normalnie. Przebojem były kreacje marki LoveShackFancy. Z kolei szorty sprzedawały się aż o 50 procent lepiej. Bestsellerem były tu te od marki One Teaspoon.

 

3. Robert Kupisz

"Ogólnie raczej nie było szokujących różnic w wyborach naszych klientów, na pewno lepiej zaczęły się sprzedawać skarpety - i dla dorosłych i dla dzieci oraz nasze nieśmiertelne orły, ale one zawsze są w pierwszej piątce naszych bestsellerów", mówią przedstawiciele marki. Poniżej ranking top 3 hitów sprzedażowych marki:

1.T-shirt z orłem dla dorosłych

2. Skarpetki FOREVER LOGO dla dorosłych

3. T-shirt z orłem dla dzieci

4. Marka Nago

"Jeżeli chodzi o linię activewear (legginsy, topy, bikery, longsleeve'y etc) to mieliśmy wzrost sprzedaży o jakieś 250%, natomiast homewear o jakieś 350% - tutaj mam na myśli piżamy, kimona, koszule nocne. Zaliczyliśmy oczywiście spadek na sukienkach, które są dla całego segmentu szeroko pojętego ,,fashion" zawsze topową kategorią, ale widzimy już, że zainteresowanie powoli wraca", mówi Julia Turewicz, współzałożycielka Nago.

 

5. Anka Krystyniak

"Po dotarciu pandemii do Polski, czyli mniej więcej od początku marca, największym zainteresowaniem w naszym sklepie online cieszyła się biżuteria z kamieniami. Widać, że społeczeństwo mocniej niż zwykle poczuło potrzebę wsparcia, a nasi klienci szukali go m.in. w dedykowanych amuletach, których sprzedaż wzrosła o niemal 40% z miesiąca na miesiąc", opowiada projektantka marki - Anka Krystyniak.

 

6. Marka Mandel

"Ostatnie tygodnie pokazały nam, że dziewczyny odwiedzające nasz sklep online postawiły na funkcjonalną stronę Mandli. Almond Bag Mini, który dzięki kilku paskom do wyboru oraz odpinanej rączce można nosić na wiele sposobów, i w którego przegródkach zmieści się odkażacz i jednorazowe rękawiczki, cieszył się największym powodzeniem. Sprzedaż tego modelu w kolorze Black Croc Mat wzrosła o ponad 30%. W tym dziwnym czasie miałyśmy tez szansę na generalne porządki i przejrzenie magazynów. Dzięki temu sporo różnych Mandli trafiło do naszego second handu, gdzie torebki są o 100-350 zł tańsze. Wszystkie sprzedały się w ciągu godziny", komentuje Monika Kalicińska - założycielka marki.

 

7. Marka Bizuu

"Jeśli chodzi o naszą sprzedaż online, to zdecydowanie hitem w czasie kwarantanny był sweter CHIOS. Ale ku naszemu zdziwieniu, mimo tego, że tyle osób działa w trybie #homeoffice, w nadziei na szybkie wyjście z domu, bardzo dobrze sprzedaje się też nasz flagowy produkt, czyli sukienki. I nie tylko te idealne do domu, ale również te na jakieś wyjście", mówią założycielki marki Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak.

 

8. Marka Rosa Chains

"Totalnie zaskoczyła nas sprzedaż bransoletki serce. To jedwabny sznureczek zakończony spinelami ze złotym serduszkiem próby 585. Całość dochodu z jego sprzedaży przekazujemy na Uniwersyteckie Centrum Kliniczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego - Dziecięcy Szpital Kliniczny im. Józefa Polikarpa Brudzińskiego w Warszawie", komentuje założycielka marki - Agnieszka Rosa.

 

9. Marka Mako

"W Mako od początku wybuchu pandemii zdecydowanie przyśpieszyła sprzedaż opasek i gumek skórzanych. To nasz bestseller kwietnia.Od połowy kwietnia świetnie sprzedaje się też nerka czyli nasz przebój już z ubiegłego roku. Teraz jest też w nowym wydaniu, z nowym paskiem", opowiada Anna Sękowska, założycielka Mako.

 

10. Marka Le Brand

"Nasz klient skupia się na sekcji nowości - od wiosny na stałe weszła do kolekcji oferta butów. W czasie ścisłej kwarantanny wyprzedawały się głównie klapki z miękkiej skóry orazoversize'owa kurtka jeansowa. Dużym zainteresowaniem cieszyła się też biżuteria, szczególnie nasz złoty naszyjnik", komentuje Paulina Pyszkiewicz, właścicielka marki.