Od kilku sezonów nie ma chyba tygodnia, gdzie nie pojawiła się jakaś nowa kolekcja inspirowana dawnymi dekadami lub „w stylu vintage”, a sklepów z wyselekcjonowanym drugim obiegiem nigdy nie było aż tyle. Rozwijają się prężnie też biznesy pokroju Vestiaire Collective czy The RealReal, na których stronach codziennie dokonywane są tysiące transakcji i z którymi współpracują już największe domy mody (pokroju Gucci czy Alexander McQueen). Vintage trafia na pierwsze strony magazynów i do sekcji newsów serwisów internetowych oraz na czerwone dywany. O drugim obiegu tworzy się raporty - również sprzedaży.

W tej odsłonie „Działu Vintage” przyjrzymy się temu, ile naprawdę zarabia się na drugim obiegu. Dowiemy się, skąd właściwie wziął się w ostatnich latach ten boom na vintage i poznamy biznesy, które zarabiają na odsprzedaży najwięcej. Porozmawiamy o podejściu wielkich graczy w branży do tego nurtu. Sprawdzimy też, co jest najbardziej cenne w przypadku takich biznesów oraz czy (i jak) na rynek second hand wpłynęła inflacja.

 

Gościem najnowszego odcinka podcastu Dział Vintage jest Rafał Reif - ekspert branży mody i autor podcastu „Co z tą modą”. Specjalizuję się w zrównoważonej modzie, łańcuchu dostaw, modelach cyrkularnych i cyfrowych kanałach sprzedaży. W firmie doradczej Accenture odpowiada za sektor mody i handlu. Pracuję z największymi firmami odzieżowym, obuwniczymi i handlu detalicznego w Polsce. Prowadzi badania zachowań konsumentów i analizuje trendy zachodzące w branży odzieżowej na świecie. Studiował Ekonomię na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Fashion Brand Management na Polimoda we Florencji