Odkąd Alessandro Michele objął stanowisko dyrektora kreatywnego w domu mody Gucci, estetyka każdej kolejnej kolekcji oscyluje między botaniką a rajską utopią z ukłonem w stronę klasyki. Michele skupia się na zmysłach, dlatego w kręgu jego obsesji są zarówno zjawiskowe faktury, jak i piękne zapachy. Gucci Bloom to pierwszy zapach powstały we współpracy projektanta z mistrzem perfumiarstwa Albertem Morillasem. W kampanii promującej perfumy, w roli Ofelii wystąpiła znana z "50-u Twarzy Grey’a"Dakota Johnson. Gucci Bloom Acqua di Fiori to druga odsłona zapachu Gucci Bloom. Również ta zawiera intensywnie skoncentrowane składniki, przypominające różnorodne aromaty kwitnącego ogrodu. Choć Gucci Bloom Acqua di Fiori zachowuje kwiatowy akord Bloom, jest jednak zapachem o odrębnym i oryginalnym wyrazie. W nutach głowy pojawia się nowy soczysty akord - intensywnie zielony i świeży, skomponowany z zielonego galbanum i delikatnych pąków czarnej porzeczki. Subtelne piżmowe tony liści galbanum łagodzą pikanterię pąków porzeczki. W sercu wyłaniają charakterystyczne dla Gucci Bloom pąki jaśminu, pnącze Rangoon i tuberoza, zaś zmysłową głębię określa woń piżma i drewna sandałowego o ciepłym i głębokim charakterze.

Gucci Bloom Acqua di Fiori - kampania

Na filmie wyreżyserowanym przez Glena Luchforda możemy zobaczyć szczególną więź trzech przyjaciółek: Dakoty Johnson, Hari Nef i Petry Collins. Dziewczyny rozkoszują się pięknem i bujnością natury, pływają o zmroku w migoczącym jeziorze, porośniętym kwiatami i szuwarami. To metafora witalności i młodzieńczej energii, którą zawiera zapach Gucci Bloom. 

Kampania Gucci Bloom Acqua di Fiori ilustracje 

Aby poznać i zintensyfikować wrażenie nowego zapachu, marka Gucci poprosiła kilka artystek o stworzenie własnych interpretacji zapachu Gucci Bloom Acqua di Fiori. Wszystko to odbyło się na Instagramie, który po razie pierwszy został użyty w tak dużym stopniu do promocji nowej kampanii urodowej marki. Artystki z Wielkiej Brytanii, Francji, Kuwejtu, Włoch czy Nowego Jorku stworzyły ilustracje będące osobistą interpretacją znaczenia nowego zapachu Gucci Bloom Acqua di Fiori dla młodych kobiet. Prace te nawiązują więc do feminizmu, kobiecej przyjaźni i dziewczęcej niewinności. Artystki zostały wyszukane przez markę Gucci na mediach społecznościowych i dostały wolną rękę w tworzeniu własnego obrazu Gucci Bloom Acqua di Fiori. Dzięki temu każda praca różni się techniką wykonania oraz stylem. Punktem spójnym jest jednak motyw kwiatów i różowy flakon. 

Zobacz ilustracje zapachu Gucci Bloom Acqua di Fiori >> 

 

Post udostępniony przez Gucci (@gucci) Kwi 30, 2018 o 9:55 PDT