Zainteresowanie produktami istniejącymi jedynie wirtualnie zdecydowanie wzrosło w ostatnich miesiącach. Największy wpływ na ten fakt miała z pewnością pandemia i zakupy online, które były jedyną możliwością w czasie lockdownu. Kolejnymi czynnikami była sprzedaż aktywów w postaci niewymienialnych tokenów i wzrost popularności gier online.

Gucci podjęło współprację z platformą Wanna

Zaprojektowane przez Alessandro Michele sneakersy, są pierwszym oryginalnym produktem cyfrowym platformy Wanna, która specjalizuje się w wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości do tworzenia modeli 3D. Modele te, wykorzystywane są do cyfrowego mierzenia butów i zegarków. Technologia aplikacji była wielokrotnie wykorzystywana m.in. przez takie marki jak: Reebok, Puma i aplikację Snapchat do testowania w jak dużym stopniu klienci korzystają z wirtualnych przymierzani. Firma pracowała nad digitalizacją katalogu sneakersów do przymierzalni w rzeczywistości rozszerzonej oraz nad integracją różnorodnych możliwości w ramach aplikacji Gucci.

Mulberry wystawi na sprzedaż archiwalne modele torebek. Luksusowa marka dołączy do innowacyjnego programu Vestiaire Collective>>

Dyrektor generalny Wanna, Sergey Arkhangelskiy, jest przekonany o szerokim możliwościach cyfrowego rynku mody. Firma chce rozszerzyć działalność, zajmując się nie tylko dodatkami, takimi jak buty i zegarki, ale także ubraniami. Arkhangelskiy prognozuje, że technologia AR będzie dalej wykorzystywana przez sklepy online marek i detalistów.

„Za pięć, może 10 lat stosunkowo duża część przychodów marek modowych będzie pochodzić z produktów cyfrowych” - powiedział.

„Naszym celem jako firmy jest zastąpienie zdjęć produktów czymś, co jest o wiele bardziej angażujące i co przypomina doświadczenie zakupów offline”. - dodał.

Gucci w zawrotnym rozszerzyło swoją obecność w wirtualnym świecie, nawiązując współpracę z platformą Roblox, aplikacją do stylizacji Drest czy grą Sims 4.

Ile będą kosztowały wirtualne sneakersy Gucci?

Buty można kupić za pośrednictwem aplikacji Gucci, można je „nosić” także w innych wirtualnych światach m.in. w Roblox i wirtualnej rzeczywistości. Sneakersy są skierowane głównie do pokolenia Z, sneaker-headów lub tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na fizyczne produkty Gucci. Zamiast tego mogą wydać kilka dolarów na buty do gier i postów na Instagramie. Sneakersy włoskiego domu mody, będzie można kupić za 11,99 lub 8,99 dolarów w aplikacji Wanna.

(fot. Business of Fashion)