Matthew Williams nowym dyrektorym kreatywnym Givenchy

Dziesięć minut temu Givenchy opublikowało na swoim Instagramie enigmatyczny post - krótki film z "wiadomością głosową od nowego dyrektora kreatywnego". Tajemniczym głosem okazał się Matthew Williams. Projektant zastąpi na tym stanowisku Clare Waight Keller, która pracowała w Givenchy od 2017 roku, ale kilka tygodni temu postanowiła rozstać się z marką. "Koncentrowanie się na świecie opartym na haute couture było jednym z głównych punktów mojej profesjonalnej podróży. Tak wiele niesamowitych chwil dzieliłam ze wspaniałymi pracownikami i zespołami projektowymi Givenchy: Wasz wyjątkowy talent i poświęcenie na zawsze pozostaną w moich wspomnieniach. Moje serdeczne podziękowania należą się także każdemu z nieznanych bohaterów i bohaterek pracujących za kulisami, za ich wkład produkt do komunikacji i sprzedaży detalicznej, a także dla każdego członka globalnego zespołu, partnera i dostawcy" ⁣⁣pisała w pożegnalnym oświadczeniu poprzednia dyrektor kreatywna. Dziś w powitaniu jej następca mówi: "Jestem niezmiernie zaszczycony dołączeniem do domu mody Givenchy. Jego unikalna pozycja i ponadczasowa aura sprawiają, że jest niezaprzeczalną ikoną i nie mogę się doczekać współpracy z jego pracowniami i zespołami, aby przenieść ją w nową erę opartą na nowoczesności i integracji. Jestem wdzięczny grupie LVMH za zaufanie w realizacji mojego marzenia na całe życie. W tych bezprecedensowych czasach dla świata chcę wysyłać przesłanie nadziei wraz ze społecznością i kolegami oraz zamierzam przyczynić się do pozytywnych zmian".

Od kwietnia aż do dziś temat nowej osoby na czele francuskiego domu mody intrygował branżę. Givenchy postanowiło nie zwlekać jednak dłużej z ogłoszeniem decyzji, która - jak widać po komentarzach na Instagramie marki - równie ekscytuje, co zaskakuje. Matthew Williams w końcu nie kojarzy się z elegancką estetyką, do której zdążyła nas już przyzwyczaić Clare Waight Keller. 

Czego można się spodziewać? W swojej autorskiej marce 1017 Alyx 9SM Williams żeni high fashion, rzemieślnicze podejście do projektowania i street style, korzystając przy tym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań. Projektant lubi oszczędne kolory oraz nawiązania do kalifornijskich i nowojorskich subkultur, które bacznie obserwuje. Pracował z Lady Gagą i Kanyem Westem oraz Nike, a na specjalne zamówienie Kima Jonesa przygotował akcesoria Dior w kolekcji wiosna-lato 2019. 

Pytanie, czy uda mu się połączyć dotychczasową estetykę i inspiracje z tym, czego będzie wymagał od niego zarząd Givenchy. Jeśli tak - możemy spodziewać się naprawdę ekscytującego etapu w historii francuskiego domu mody.