Tegoroczna edycja Fashion Stage na Open'er Festival ma motyw przewodni upcyclingu, o którym jest coraz głośniej w branży. W wielkim transparentnym namiocie poznacie marki szerzące tę ideę oraz zobaczycie pokazy ich najnowszych kolekcji. Na dodatek, przez cały festiwal będą odbywać się otwarte warsztaty na temat tej idei. 

Poznajcie marki, które znajdziecie na Fashion Stage w ramach Open'er Festival 2022.

201 RESPECT

"Naszą inspiracją jest ulica i kondycja otaczającego nas świata. Stylistyka 201 RESPECT wynika ze zderzenia dwóch różnych wizji tego, czym jest streetwear i jest międzypokoleniową komunikacją prowadzoną pomiędzy projektantami. 201 RESPECT podąża za hasłami popierającymi równość i wolność w wyrażaniu siebie."

LAMFEI

"Najnowsza kolekcja LAMFEI to ukłon w stronę kobiecego piękna. Połączenie nowych modeli z dekonstrukcją poprzednich kolekcji. Wtórne wykorzystanie tkanin i łączenie z wizją zrównoważonej mody. Kolekcja wykorzystuje ponad 50% tkanin z poprzednich kolekcji. Dzięki czemu wspiera ekologię i ogranicza konsumpcjonizm."

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez @lamfei.pl

SZCZYGIEL

"Konceptualne projektowanie z futurystycznym akcentem. Nie ma tu przypadków. Marka projektująca w zgodzie z zasadami mody zrównoważonej. Kolekcja AW 2022/2023 inspirowana jest londyńskim Barbicanem, brutalizmem i modą lat 80. Punk, power dress. Kolekcja zaprojektowana i odszyta w zgodzie zero waste".

EXPRIMERE_TE

"Tworzę dla tych, którzy dostrzegają obecne zagrożenie klimatyczne i mają świadomość destrukcyjnego wpływu na środowisko tzw. 'szybkiej mody'. Projektuję dla tych, dla których ubrania nie odgrywają roli użytkowej, ale są nośnikiem wartości, a zarazem niepowtarzalnym i indywidualnym dziełem sztuki. Ubrania Exprimere__te wyróżnia ręcznie malowany, artystyczny motyw oraz mulinowe wykończenie zainspirowane japońską techniką haftu sashiko i boro. Dbam o środowisko, ekologię i planetę. Mój kierunkowskaz to zrównoważony rozwój, dlatego większość moich kolekcji powstaje w oparciu o rzeczy vintage" - ujawnia kostiumograf i założycielka marki, Izabela Wasilewska Handelsman

.JACKOB BUCZYNSKI

"Na przestrzeni lat Jackob stworzył autorską kolekcję kurtek JACKOB BUCZYŃSKI i pokazał moc ubrań z upcyklingu. Marka przetwarza około tony ubrań rocznie, udowadnia, że nie jesteśmy skazani na „szarą dresówę”, a kreatywne i dobre dla planety rozwiązania są tuż obok. W tym roku ukazała się druga kolekcja upcyklingowa, która powstała przy współpracy z największa europejską sortownią odzieży używanej Wtorpol"

JARMULA

"Wierzę w sztukę dla ludzi, którą wyrażam poprzez awangardowe krawiectwo. Jestem głosem, który przekrzyczy tłum oświetlony ekranami smartfonów i przyciągnie wzrok choć jednego człowieka. Moje projekty to moda krytyczna: podkreślam siłę i pewność siebie jednostki ludzkiej, próbującej żyć odpowiedzialnie w świecie bez podziałów. Wierzę w etyczną celebrację życia, zgodnie z własnymi zasadami. Każda moja kolekcja to swego rodzaju rozmowa, jaką podejmuję z moim odbiorcą. To wizualny i namacalny wycinek rzeczywistości, która łączy wszystkich ludzi: problemu zachowania tożsamości jednostki w zglobalizowanym świecie."

NAKED UPCYCLING DESIGN

"Mamy misję i wiarę w to, że upcycling to przyszłość mody - do tego dążymy. Jesteśmy przyszłością. Dołączcie do nas, dołączcie do Naked Upcycling Design. (...) Nasze ubrania są jedyne w swoim rodzaju, nie robimy nic dwa razy tak samo."

RAD DUET

"Marka skierowana jest do osób poszukujących mądrej i świadomej mody, inspirowany postacią Marii Skłodowskiej-Curie - kobiety, która jako jedyna w historii dwukrotnie zdobyła Nagrodę Nobla. RAD DUET został stworzony przez duet projektantów Macieja Józwickiego i Juliusza Rusina w 2017 roku. W modzie poruszają tematy dotyczące Polski - jej kulturowej tożsamości, przemian społecznych, historii i stereotypów".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez (@rad_duet)

WERONIKA NOWOSAD

"Absolwentka poznańskiej szkoły mody Fashion School oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na kierunku Scenografia, specjalności Projektowanie Ubioru. Zainspirowana regionem, z którego pochodzi, założyła wraz z siostrą markę UPAŁTY, w której główną inspiracją są Mazury."