Pod rezygnacją z prezentacji futer naturalnych podpisały się wszystkie wydania ELLE na całym świecie, w tym edycje z Arabii (wyd. angielskie i arabskie), Argentyny, Australii, Belgii (w wersji flamandzkiej i francuskiej), Brazylii, Bułgarii, Kanady (w wersji angielskiej i francuskiej), Chin, Chorwacji, Czech, Danii, Francji, Niemiec, Grecji, Hongkongu, Węgier, Indii, Indonezji, Włoch, Wybrzeża Kości Słoniowej, Japonii, Kazachstanu, Meksyku, Holandii, Norwegii, Polski, Rumunii, Rosji, Serbii, Singapuru, Słowenii, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanu, Tajlandii, Turcji, Wielkiej Brytanii, Ukrainy, USA i Wietnamu. W przypadku 13 z tych edycji deklaracja już obowiązuje, w przypadku 20 wejdzie w życie od stycznia 2022. Pozostałych kilkanaście zaprzestanie prezentacji futer rok później. 

Skala tej deklaracji jest globalna a jej skutki będą ogromne. Rodzina ELLE to 45 wydań na całym świecie, 21 milionów czytelników miesięcznie (!), 6,6 miliona sprzedanych egzemplarzy miesięcznie i 175 milionów zasięgu 46 witryn internetowych. Właśnie z taką siłą chcemy zmieniać świat.

Według Constance Benqué, CEO Lagardère News i CEO ELLE International tak olbrzymia odpowiedzialność społeczna jest wpisana w DNA marki ELLE:

„Zaangażowanie społeczne ma zawsze była jednym z kluczowych filarów marki ELLE. Świat się zmienił i koniec używania futra jest zgodny z przebieg historii. Mamy nadzieję, że tym zobowiązaniem ELLE otworzy drogę innym mediom do zakazu promocji futer, na całym świecie i zachęci wszystkich do wizji bez futer”.

„Od wielu lat ELLE jest zaangażowane w ochronę środowiska, zrównoważony rozwój i ekologię poprzez regularne aktywności, wydarzenia lub specjalne zielone wydania. Obecność futer zwierzęcych na naszych stronach i w naszych mediach cyfrowych nie jest już zgodne z naszymi wartościami, ani z naszymi czytelnikami ” - mówi Valéria Bessolo LLopiz, wiceprezeska i dyrektorka międzynarodowego ELLE.

Podpisanie sojuszu to dla ELLE nie tylko walka z okrucieństwem wobec zwierząt i opowiedzenie się za ich dobrobytem, ale także wspieranie innowacyjnych alternatyw dla futer w branży mody.

Alexi Lubomirski, fotograf mody i założyciel Creatives for Change, mówi: „Od początku istnienia ELLE pismo zawsze było liderem w modzie, synonimem świeżości, odrzucającym skostniałe tradycje, a kultywującym te, które są zgodne z aktualnymi potrzebami. Ze względu na tę siłę mówiono, że ELLE nie tyle odzwierciedla modę, ile ją dekretuje. To właśnie ta twórcza moc pozwala ELLE na podejmowanie szerokich kroków w kształtowaniu serc i umysłów swoich czytelników dla bardziej świadomej przyszłości nas wszystkich.”

"Podziwiamy ELLE za zajęcie stanowiska przeciwko okrutnej produkcji futer naturalnych i czekamy, aż inne magazyny modowe pójdą w  ślady ELLE. Deklaracja tego tytuły powinna pociągnąć za sobą zmiany w całej branży modowej i uruchomić potencjały poprawiające byt zwierząt. Przywództwo ELLE w tej dziedzinie będzie również napędzać innowacje na rzecz bardziej zrównoważonych i ludzkich alternatyw ” - dodał PJ Smith, dyrektor ds. polityki modowej HSUS i HSI.