Ich dewizę, a zarazem najsłynniejsze hasło Local Heroes, czyli "Doing real stuff sucks" Areta Szpura i Karolina Słota wcielają z powodzeniem w życie. Dziewczyny nie tylko zaraziły miłością do swoich projektów blogosferę i gwiazdy, takie jak: Rihanna czy Miley Cyrus, ale mogą pochwalić się niecodziennymi projektami. Od kilku lat aktywnie pomagają kobietom, przeznaczając dochód z wybranych kolekcji i kalendarza "Miss Word" na Feminotekę (przeczytajcie>>), a teraz rozpoczęły współpracę z...Disneyem. Brzmi bajkowo? Chociaż pomysł projektowania wraz z takim gigantem wydawał się na początku nierealny, to dziewczyny postanowiły się tym nie przejmować, tylko krok po kroku spełniać swoje marzenia. W końcu dla Local Heroes nie ma rzeczy niemożliwych.

AKTUALIZACJA:

Strategia Arety i Karoliny na promocję marki wśród największych gwiazd znów działa. Skarpetki z kolekcji z motywem róży z "Pięknej i Bestii" na swoim Instagramie pokazała Gigi Hadid. Zdjęcie ma już 1,5 miliona polubień.

O kolekcji rozmawiamy z Local Heroes:

ELLE.pl: Jak to się wszystko zaczęło?
Areta: Jestem największą fanką Disneya, jaką znam, więc współpraca z nimi od zawsze była moim wielkim marzeniem. Powiem jednak szczerze, że nigdy nie przypuszczałam, że to się naprawdę uda! Kiedy szłam do ich siedziby podpisać umowę, w oku zakręciła mi się łezka ze wzruszenia. LIFE GOAL ACHIEVED!
Karolina: Zawsze staramy stawiać sobie jak najwyższą poprzeczkę i osiągać coś, co wydaje się niemożliwe. Nasza współpraca to pierwszy tego typu projekt Disneya z polską marką, i już ten sam fakt jest dla nas sukcesem.

Co było najtrudniejsze w realizacji tej kolekcji?
LH: Od pomysłu do realizacji minęło sporo czasu. Żeby dołączyć do rodziny Disneya, trzeba spełnić całą listę wymagań, a przede wszystkim długo, długo się starać, żeby w ogóle móc wziąć udział w tym castingu. Nie obyło się bez kilku prezentacji w Power Poincie i wizyty w ich siedzibie w Londynie. Jednak przejście tej selekcji to wielkie wyróżnienie na światowym poziomie.

Na ile wasze projekty były zmieniane w trakcie (w sensie od szkicu do gotowego produktu)?
Areta: Najpierw był wielki "brainstorm": oglądanie bajek, zagłębianie się w historie twórczości Walta, przeglądanie albumów i wyciąganie z nich tego, co nam się najbardziej podoba. A potem myślenie, jak przełożyć to na ubrania, które same chciałybyśmy nosić. Od początku wiedziałyśmy, że chcemy się skupić na nostalgii i postaciach z tego starego dobrego Disneya.
Karolina: Kolekcja była bardzo dynamiczna, koncept zmieniał się wiele razy. Chciałyśmy dopracować każdy szczegół jak najlepiej, ponieważ taka okazja nie zdarza się codziennie. Ale koniec końców, jesteśmy bardzo zadowolone z efektów i nie możemy się doczekać, żeby pokazać ją światu!

Jaki element tej kolekcji jest waszym ulubionym i dlaczego?
Areta: Kurtka SQUAD GOALS - mam szczególny sentyment do Śnieżki!
Karolina: Definitywnie jest to czarna bluza z tęczowym napisem "DISNEY" - klasyka dla fanów Disneya.

Czy myślicie już nad kolejną współpracą?
LH: Jest to dla nas początek drogi z Disneyem. Nie możemy obecnie nic zdradzać, ale jeszcze nie raz was zaskoczymy!

Na polskim rynku Disney nie mógłby chyba wybrać bardziej odpowiedniej marki. Local Heroes słynie z kolorowej estetyki i grafik tworzonych z przymrużeniem oka. Areta i Karolina miłośniczki popkultury i wielkie fanki Disney'a, świetnie połączyły bajkowy świat  ze streetwerem. W efekcie powstały cztery minikolekcje. Pierwsza, poświęcona jest "Pięknej i Bestii". Na drugą składają się bluzy i t-shirty z kolorowymi napisami "Disney" i po prostu ozdobione bajkowymi motywami. Trzecia powstała pod hasłem "NOT YOUR PRINCESS", a czwarta, najbardziej sportowa nazywa się "PRINCESS TEAM".

Projekt Disney x Local Heroes promuje sesja wizerunkowa autorstwa Charlotte Rutherford - fotografki, której prace zobaczycie w takich magazynach, jak: Nylon, Paper Magazine czy L'Officiel. Dziewczyny z Local Heroes znały się z nią do tej pory tylko wirtualnie przez Instagram. Okazało, się, że nie tylko one podziwiają jej odważne zdjęcia, ale i sama Rutherford jest wielką fanką ich ubrań. Dlatego chętnie, na zaproszenie Arety i Karoliny, artystka przyleciała do Polski. W naszej galerii znajdziecie premierowo pierwsze fotografie z kampanii Disney x Local Heroes. Jest moc!

Zdjęcia Charlotte Rutherford
Modelka Iza / Uncover, Asia / Neva, Karolina / New Age
Stylizacja Ewelina Gralak
Scenografia Natalia Kacper Mleczak
Make up Marianna Jurkiewicz
Włosy Michał Bielecki / Warsaw Creatives

Nie mogło nas zabraknąć na premierze kolekcji Disney x Local Heroes w "Warszawskim Lukrze". Zdjęcia z prezentacji znajdziecie na Instagramie @ellepolska:

Disney x Local Heroes - GALERIA>>

Ubrania Local Heroes kupicie w sklepie ELLE: