Dawid Woliński znany jest jako juror słynnego od lat programu telewizyjnego "Top Model", ale nie zapomina o swoich "korzeniach", czyli modzie. Nie trzyma się stricte sezonów, zamiast tego prezentuje kolekcje na dany rok. Tym razem projektant zaprosił nas do Fabryki Norblina, a dokładnie do KinoGram. Jak można zrobić pokaz w kinie? Okazuje się, że był to świetny wybór. Ciemna sala nadała zmysłowy, wręcz intymny charakter.

Dawid Woliński - kolekcja 2024. Wyostrzone zmysły

I choć na pokaz wybrano miejsce, gdzie codziennie wyświetlane są nowości kinowe, kolekcja na 2024 rok nie jest inspirowana filmem. Dawid Woliński nie wziął też pod lupę trendów w architekturze czy dizajnie. Na pierwszym miejscu postawił kobietę, a zwłaszcza tę zapracowaną mieszkankę metropolii, której kalendarz jest wypełniony spotkaniami. Także tymi wieczornymi.

"Wszystko już było – w sztuce, architekturze czy modzie. Dlatego mnie niezmiennie inspiruje kobieta – jej charme, elegancja, osobowość oraz tkanina i otaczający świat. Widząc konkretny materiał kształtuję wizję dotyczącą tego, co mogę z niego zrobić, a ciało kobiety to niekończące się źródło inspiracji. Chcę je pokazywać przez pryzmat moich projektów w najlepszym jego wydaniu, tak by każda kobieta czuła się piękna i pewna siebie" – mówi Dawid Woliński.

Jak projektant przyznał w naszym filmie zakulisowym, jego bohaterka "uwielbia prostotę, ale sama lubi być zauważona". Dlatego w kolekcji króluje minimalizm, ale w wersji "sensual". Głębokie dekolty, motyw koronki, odsłonięte ramiona, a także przezroczystości grały pierwsze skrzypce na prezentacji. Szlachetne materiały, jak kaszmir zestawiono z ciepłą włoską wełną, czy delikatnymi tkaninami jak jedwab. Oprócz sukienek pojawił się też wydłużający sylwetkę płaszcz, a także oversize'owa marynarka. Warto też zwrócić uwagę na detale, np. odsłaniające nogę pęknięcie w spódnicy lub podkreślenie talii. To garderoba, której nie powstydziłaby się żadna celebrytka.

Oprócz eleganckiej czerni mogliśmy zobaczyć slip dress w odcieniu szampańskiej perły, czekoladowy brąz, czy niebieski komplet (symbol partnerstwa z marka Perlage), zestawiony z kapeluszem ze sztucznym futrem, którego nie powstydziłaby się Pamela Anderson w latach 90. A dlaczego Woliński lansuje "total black look"? "Ten kolor daje niezwykle dużo możliwości poprzez zmianę odcienia, faktury materiału czy samej formy. Kobieta zawsze będzie wyglądać w czerni elegancko i szykownie."

Najnowsze modele (w tym jedną sylwetkę męską) autorstwa Dawida Wolińskiego prezentowali uczestnicy programu "Top Model", a także Karolina Pisarek, Sabina Jakubowicz, Sylwia Butor, czy muza projektanta, a mianowicie Grażyna Szapołowska.

Radosław Nawrocki

Radosław Nawrocki

Za to na sali nie zabrakło przyjaciółek i klientek projektanta. Na pokazie pojawiły się m.in. Aneta Kręglicka, Ada Fijał, Katarzyna Sokołowska, Michael Zielinski (aktor i model Saint Laurent), Lara Gessler, Zosia Ślotała, Anna Markowska oraz Daria Ładocha.

Pokaz Dawida Wolińskiego: Katarzyna Sokołowska / Radosław Nawrocki

Pokaz Dawida Wolińskiego: Karolina Pisarek / Radosław Nawrocki

" Tradycyjnie w moich kolekcjach pojawia się także charakterystyczny i niezwykle twarzowy kolor niebieski, symbolizujący moje bliskie relacje z marką Perlage. Tym razem w tym kolorze zaprojektowałem uwielbiany przez moje klientki garnitur. Obszerna marynarka oversized, która pięknie leży na sylwetce oraz unikalne spodnie z wysokim stanem, sięgające biustu, z obwodem nogawki aż 110 centymetrów wydłużają i wysmuklają sylwetkę. Monochromatyczny look dopełnia futrzany kapelusz – opowiada Dawid Woliński. "Kobieta Perlage żyje w mieście, jest aktywną business woman, lubi się wyróżniać i nie lubi ograniczeń"

Radosław Nawrocki

"Martini nie mogło zabraknąć podczas prezentacji mojej kolekcji. Lubię włoski styl, jedzenie, beztroskę, której często brakuje w naszym życiu. Dzięki Martini mamy niespotykaną możliwość wejścia do włoskiego świata dolce vita" – mówi Dawid Woliński, wieloletni ambasador marki.

Szymon Brzóska

Partnerem pokazu była również marka kosmetyków do włosów ORIBE. Dlaczego właśnie ten brand? "To marka z ogromnym dziedzictwem w świecie mody, w tym roku obchodzi 15-lecie istnienia – jej twórca, Oribe Canales, współpracował między innymi z Versace, Chanel, Louis Vuitton czy z marką Marc Jacobs. Oribe był twórcą fryzur Madonny, Miley Cyrus, Meghan Markle, JLo, Penelope Cruz, Nicole Kidman, Sarah Jessica Parker (w czasach Seksu w wielkim mieście), Rihanny, Beyonce i Lady Gagi. Cieszę się, że mogę być częścią tego świata" - przyznaje projektant.

Szymon Brzóska

Natomiast za przygotowanie modelek do pokazu odpowiadała Klinika Ambroziak i Dr Ambroziak Laboratorium.

Szymon Brzóska

Partnerem prezentacji była również Galeria Heban - największy salon z wyposażeniem wnętrz w Warszawie i w Polsce.

Szymon Brzóska

W galerii zdjęć zobaczycie lookbook z premierową kolekcją Dawida Wolińskiego. 

Partnerami pokazu były marki: Perlage, klinika Ambroziak i dr Ambroziak Laboratorium, Martini, ORIBE, Galeria Heban