Współprace Converse z różnorodnymi artystami i designerami zazwyczaj wywołują poruszenie. Tylko w tym roku dla marki tworzyli Soulgoods, Keith Haring, Moncler czy Kim Jones. Najnowsza odsłona kultowych Chucków (i ciągnąca się za nią kontrowersja) to wynik projektu Converse x Rick Owens. 

W efekcie tej współpracy, która debiutowała na pokazie Rick Owens Fall 2021 w Wenecji, na rynku pojawił się model DRKSHDW SS14 RAMONES, czyli przewrotna inspiracja pierwszej koszykarskiej sylwetki Converse – Chuck Taylor All Star. 

„Kiedy myślę o Converse, mam przed oczami czarne-białe klasyczne Chuck Taylor i pokolenie punk rocka. To zawsze były filary mojej estetyki”

Mówi Owens, a następnie dodaje: „Nosząc kultowe Chuck’i utożsamiasz się z pokoleniem, które nie bało się eksperymentować. W kulturze punk rocka występuje dynamika pełna pewności siebie, co mnie bardzo pociąga.”

Model stworzony przez Owena dla Converse wyróżnia się mocną, odważną sylwetką. Projektant całkowicie zmienił kształt buta wydłużając język i przycinając palce. „Kiedy widzę coś wszechobecnego, czuję, że musze to zniekształcić. Nie wiem o co w tym chodzi. Może to rodzaj młodzieńczego buntu. Możliwość zabawy formą to jeden z największych atutów modelu Chuck Taylor All Star” – mówi Owens. My nie mamy żadnych wątpliwości, że DRKSHDW SS14 RAMONES stanie się najbardziej pożądanym modelem w garderobie wielbicieli dobrego streetwear'u i high fashion. 

Z czego więc wynika zamieszanie wokół tej współpracy? Przy tworzeniu własnej sylwetki Chuck Taylor All Star, Rick Owens wykorzystał logo swojej bardziej basicowej linii DRKSHDW, które (wprowadzając na rynek lata temu) oparł na geometrii pentagramu, znacznie wydłużając jednak jedno ramie odwróconej gwiazdy. Logo DRKSHDW znalazło się na małej metce wszytej w język modelu. 

"Współpraca Converse z marką DRKSHDW, autorstwa Ricka Owena, obejmuje projekt logo DRKSHDW w pentagramie, który jest używany w jego linii od wielu lat. Pentagram, który przywołuje wiele różnych skojarzeń, w żaden sposób nie jest komentarzem Converse na temat religii, ani nie zastępuje kultowego logo „All Star” na naszych butach" - powiedział rzecznik Nike w rozmowie z portalem Snopes.com, a sam projektant wyjaśnił zaistniałą sytuację w poście: 

Buty zaprojektowane we współpracy z projektantem pojawiły się w sprzedaży na stronie converse.pl 27. lipca. Są dostępne w dwóch wersjach: czarnej z wysoką cholewką i białej z niską cholewką.