Dominacja sieci

Pokolenie Z, nazywane także "Pokoleniem Internetowym" uwielbia modę i wynosi ją ponad poziom użytkowy. To właśnie online marketing i nowe możliwości, na jakie pozwalają zakupy w sieci mają obecnie największy wpływ na tworzenie strategii rozwojowych marek luksusowych. Mając to na uwadze amerykańskie przedsiębiorstwo analityczno-badawcze Gartner, które specjalizuje się zagadnieniach strategicznego wykorzystania technologii, a także zarządzania technologiami przeprowadziło badania tendencji zakupowych pokolenia Z na rynku chińskim. Wykazało ono, że dla pokolenia Z najważniejsza jest możliwość personalizacji produktów luksusowych i kupowania edycji limitowanych lub pochodzących z rozmaitych współprac z artystami, innymi brandami czy projektantami. Konsumenci, szczególnie w asortymencie marek luksusowych, poszukują możliwości wyrażenia swojej estetyki i indywidualności. Sprzedaż wymienionych produktów w 1 kwartalne 2019 wzrosła w porównaniu do 1 kwartału roku 2018 o 20 punktów procentowych w przypadku personalizacji produktu, o 16 punktów w przypadku linii tworzonych we współpracy z inną marka oraz o 18 punktów w przypadku edycji limitowanych.

www.gartner.com

„Możliwość personalizacji produktów staje się nieodłącznym elementem strategii każdej marki luksusowej” - twierdzi Amie Song, specjalista  Gartner L2 APAC

Obiekty pożądania 

Na stronie domu mody Louis Vuitton można już nie tylko decydować o kolorze monogramu czy rodzaju paska przy torebce, ale także dodawać do projektów różnorodne naszywki, w tym te inspirowane memami np. z psem Shiba Inu. Funkcja personalizowania produktów dostępna jest na stronach Louis Vuitton na całym świecie. Współprace LV z innymi markami zazwyczaj są bardzo spektakularne, a powstałe projekty zawsze znikają ze stron w kilkadziesiąt sekund. Kolekcją, która wywołała najwięcej zamieszania, a każdy jej element był obiektem pożądania w oczach konsumentów, była współpraca LV ze streetwerową marką Supreme. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Coach (@coach) Paź 10, 2019 o 12:00 PDT

Amerykańska marka Coach średnio raz na sezon wprowadza do swojej oferty produkty współtworzone z jakąś gwiazda, artystą lub inną marką. Tak powstała już kultowa kolekcja torebek i akcesoriów z postaciami bajek Disneya czy projekty z charakterystycznym dla nowojorskiego artysty WishBe żelkowym misiem. Niedawno jednym z ambasadorek marki został Michael B. Jordan, który specjalnie dla amerykańskiej marki zaprojektował serię kurtek z namalowanym na plecach bohaterem serii komiksów Naruto. Dodatkowo prawie każdy z akcesoriów Coach można personalizować dodając różnorodne naszywki, przypinki lub zawieszki i zmieniając kolory poszczególnych elementów projektu. 

Wykończona gumą z charakterystycznym logo bielizna Calvin Klein, to zdecydowanie najpopularniejszy w sieci produkt tej marki. Kampania #MyCalvins, w której wystapili m.in. Kendal Jenner, Justin Bieber oraz Hailey Bieber miała na celu wypromowanie bielizny jak produktu, dla którego każdy konsument znajduje osobiste zastosowanie i nadaje mu unikalnych cech. Podczas chińskiego festiwalu Qixi Festival, marka zaproponowała także możliwość personalizacji bielizny poprzez dodawanie naszywek inspirowanych emoji.