Pochodzący z Chicago twórca, nigdy nie ukrywał swojej pasji do mody. Była to wyłącznie kwestia czasu, kiedy zacznie tworzyć ubrania na poważnie. Moment ten nadszedł w 2005 roku. Po zdobyciu Grammy, raper wypuścił swoją pierwszą linię nazwaną „Pastelle clothing”. Pod tym szyldem projekty tworzył do 2009 roku. Później artysta zaliczył współpracę z Nike, Louis Vuitton oraz Fendi. W 2011 stworzył linię ubrań „DW Kanye West”. Premierowa kolekcja spotkała się z mieszanymi ocenami, jednak duże grono osób związanych z światem mody wyraziło swoje wsparcie dla rapera. Na pierwszym pokazie pojawili się między innymi: Jeremy Scott, Azzedine Alaïa czy Terry Richardson. Nieznacznie lepiej poszło artyście z drugą kolekcja. Raper szybko porzucił więc ten projekt i rozpoczął swoją najbardziej owocną współpracę - oczywiście z marką Adidas. 

Zaczęło się w 2013 od projektu butów, które już w dniu premiery okazały się hitem. Adidas Yezzy Boosts to już ikony. Ich wartość aktualnie sięga od kilku do kilkunastu tysięcy dolarów. W 2015 roku raper ogłosił, że w ramach dalszej współpracy z Adidasem powstanie jego własna kolekcja nazwana Yeezy. Już pierwszy sezon wzbudził zachwyt zarówno fanów, jak i krytyków mody, a z każdą kolejną kolekcją było tylko coraz lepiej. 

Estetyka kolekcji Yezzy lawiruje pomiędzy stylem sportowym, normcore i estetyką glamour. Kreacje łączą w sobie prostotę i wygodę, ale nie można pominąć świetnych technicznie materiałów i futurystycznych akcentów. To Kanye odpowiedzialny jest częściowo za modę na nude. Paleta barwna jego pierwszej kolekcji składała się z wyblakłych barw przypominających kolory skóry. Dziewczyny na całym świecie, także za jego sprawą ponownie pokochały obcisłe leginsy i wyciągnęły z szaf oversize'owe kurtki. 

Czytaj też: Kontrowersyjna kampania Yeezy #SUPERMOON>>>

West przykłada dużą wagę do prezentacji swoich kolekcji. Pokazy projektanta przypominają perfromance lub spektakle z wykorzystaniem sztuk multimedialnych. Byli już więc modele ustawieni jak żołnierze w scenografii przypominającej muzealny „white cube”, był pokaz wyświetlany na ogromnych telebimach Madioson Square Garden, a nawet show transmitowane przez platformę Tidal. Skala każdego przedsięwzięcia zapiera dech w piersiach. Na koniec dodać można jeszcze, że strategii promocyjnej każdej kolekcji może Kanye'mu pozazdrościć większość domów mody. Kim Kardashian West stale ubrana w projekty męża, jest żywą reklamą jego produktów.