„Dare to dream” – nowa kampania marki Tous

Surrealistyczne kształty, inspiracje marzeniami sennymi i żywiołem wody oraz reinterpretacje ikonicznych motywów marki – to wszystko można znaleźć w nowej kolekcji Tous na wiosnę-lato 2023. Towarzyszy jej kampania promocyjna pod hasłem „Dare to dream”, która nawołuje do kreatywności, podążania za marzeniami i nieskrępowanego wyrażania siebie.

Podczas warszawskiej premiery kolekcji można było podziwiać m.in. surrealistyczne obłości masywnych kolczyków, nausznic, bransolet i pierścionków z linii Tabit ze złota oraz srebra Vermeil, nowe odsłony symboli marki Tous (serca, motyla, kwiatu i słynnego misia), a także torby, torebki, portfele, portmonetki i kosmetyczki utrzymane w soczystych kolorach i przypominające miękkie poduszeczki. Wydarzenie odwiedziło wiele gwiazd, m.in. ambasadorka marki Julia Kuczyńska „Maffashion”, Roxie Węgiel czy Bogna Sworowska. Nam udało porozmawiać się z Anaïs Durand, dyrektorką ds. marketingu i komunikacji marki Tous.

Anaïs Durand o inspiracjach kolekcji wiosna-lato '23

Anaïs Durand i Bogna Sworowska. Fot. AKPA

Dare to dream, nowa kampania marki Tous, zachęca nas, abyśmy nie bali się marzyć i przekuwali marzenia w rzeczywistość. Projektanci marki zdają robić się to samo – ulotną ideę przekształcają w coś bardzo namacalnego i materialnego. Ciekawa jestem, jak wygląda cały proces twórczy – od pomysłu, czyli tego marzenia, do gotowego produktu?

Anaïs Durand: Kolekcja wiosna-lato ’23 to rzeczywiście takie zaproszenie do świata marzeń i snów oraz zachęta: Odważ się marzyć! W TOUS bardzo namawiamy do wyrażania siebie, do bycia śmiałymi i wyrazistymi.

Ważną inspiracją dla tej kolekcji było zeszłoroczne Biennale w Wenecji i jedna z jego głównych bohaterek Leonora Carrington, fantastyczna surrealistyczna artystka tworząca oniryczne obrazy pełne kolorów oraz potworów. Jej dzieła, nie tylko malarskie, ale też literackie, były właśnie taką ucieczką ze świata rzeczywistego do świata marzeń. W swojej twórczości mocno inspirowała się naturą, ale także tym, co dziś nazwalibyśmy natureverse, czyli mariażem natury i technologii. Żyjemy w tak przedziwnych czasach, że chyba każdy z nas potrzebuje takiego azylu, w którym może schronić się przed rzeczywistością i odetchnąć. Dlatego w tej kolekcji tak dużo jest onirycznych kształtów i intensywnych kolorów niczym ze snu.

Cały proces twórczy rozpoczął się właśnie od tej artystycznej wizji, a potem po kolei przeszedł przez trzy filary, na których opiera się kolekcja wiosna-lato. Pierwszym jest „boldness”, czyli odważny, śmiały i oryginalny look, który można osiągnąć na przykład za pomocą dużych, przykuwających wzrok kolczyków. Już nic więcej właściwie nie potrzeba – to one „robią” całą stylizację. Drugi element to logomania, bo chętnie i kreatywnie wykorzystujemy naszą nazwę na produktach. Trzecim jest eksplozja koloru. Wszyscy wiemy, że kolory mają duży wpływ na nasz nastrój, a w TOUS chcemy, żeby wprowadzały do naszego życia siłę, pewność siebie i szczęście.

Z jednej strony marzenia, a z drugiej – sam moment zasypiania, będący furtką pomiędzy jawą a światem fantazji. Te inspiracje świetnie widać w surrealistycznych kształtach i abstrakcyjnych figurach niczym ze snu. Skąd ten pomysł?

Ten magiczny moment, kiedy jesteśmy między jawą a snem, sprawia, że przekraczamy granice i niejako porzucamy swoje „ja”, co wpływa na naszą kreatywność i jakość życia, a także na nasz codzienny styl. Właśnie o przenikanie się tych dwóch światów nam chodzi.

Anaïs Durand i Roxie Węgiel. Fot. AKPA

Najnowsze kolekcje Tous to bardziej zabawa samą formą i kształtem niż bogate zdobienia i ornamentyka. Wasza marka coraz bardziej stawia na minimalizm. Czy również w biżuterii mniej znaczy więcej?

Tak, „less is more” było motywem przewodnim niedawno zakończonego tygodnia mody w Paryżu. Myślę, że branża biżuteryjna również podąża tymi śladami, chociaż ostatnio duży nacisk kładzie się też na warstwowość oraz oryginalne, intrygujące kompozycje. Masz jednak rację, że w Tous stawiamy na smukłe, proste kształty, a przede wszystkim na najlepsze materiały. Jesteśmy marką z ponad 100-letnią historią, ale zawsze bardzo ważne były dla nas innowacje. Byliśmy pionierami techniki zwanej elektroformowaniem, dzięki której jesteśmy w stanie tworzyć biżuterię ze srebra o bardzo dużych rozmiarach, która jest pusta w środku, a tym samym bardzo lekka [jak np. ogromne srebrne kolczyki kreolki i masywna bransoletka z kolekcji Tabit, które Anaïs ma na sobie podczas wywiadu – przyp. red.].

Drugą inspiracją dla kampanii Dare to dream jest woda, a raczej ocean. I rzeczywiście, ta biżuteria zdaje się płynąć, falować, a nawet niejako zmieniać kształt na naszych oczach. Jak udało się wprowadzić taką dynamikę i taki żywioł w tak stałą formę?

Ta estetyka jest u nas dosyć widoczna już od dwóch sezonów. Kolekcja New Hav, która była ogromnym artystycznym i komercyjnym sukcesem i którą ponownie wykorzystujemy w tym sezonie, dokładnie na tym polega – na organicznych i płynnych kształtach mocno inspirowanych wodą i naturą. Inspirowali się nią również surrealiści (głównie Leonora Carrington, ale też oczywiście Salvador Dali), których twórczość ma duży wpływ na nasze projekty.

Kolekcja wiosna-lato 2023 marki Tous. Fot. AKPA

Projektowanie biżuterii to nie lada wyzwanie. Wydaje się przecież, że wszystko już było. Jednak Tous udaje się za każdym razem zaskakiwać i nawet symbol marki, czyli kultowy miś, został poddany liftingowi. Czy to ukłon w stronę młodszej klienteli?

Bardzo się cieszę, że tak uważasz, bo zaskakiwanie klientów jest dla nas kluczowe. Jednocześnie bardzo zależy nam również na otwieraniu się na młodych odbiorców, a także na podtrzymywaniu więzi z naszymi stałymi klientami. Metamorfoza naszego misia, która była częścią rebrandingu we wrześniu zeszłego roku, wpisuje się w tę filozofię. Co ciekawe, na początku wcale nie chcieliśmy w nim nic zmieniać, bo zależało nam na pokazaniu, że Tous to nie tylko miś i że mamy dużo więcej do zaoferowania. Ostatecznie doszliśmy jednak do wniosku, że to właśnie on powinien być symbolem tej zmiany. Na szczęście nasi klienci pokochali go również w tej odmienionej formie.

Tous to nie tylko biżuteria, ale też zegarki, torebki, czapki z daszkiem czy okulary. Czym wyróżnia się najnowsza kolekcja akcesoriów?

Jesteśmy marką biżuteryjną, którą wyróżnia lifestylowe podejście. Bardzo dbamy o to, żeby nasze kolekcje były ze sobą ściśle połączone. Akcesoria w tym sezonie są więc też inspirowane światem snu i fantazji. Nasz projektant Israel jest odpowiedzialny za design tej kolekcji i pilnuje, żeby całość była spójna.

Rewolucja w wyglądzie akcesoriów Tous rozpoczęła się mniej więcej pięć sezonów temu i trwa do dziś. Nie przepadamy za sztywnymi, twardymi materiałami i kanciastymi kształtami, dlatego na przykład nasze torebki z linii Carol wydają się być puchate i mięciutkie niczym poduszki. Jeśli chodzi o materiały, to nadal korzystamy ze skóry, ale zależy nam na zrównoważonym rozwoju i na ekologii, więc szukamy nowych materiałów. Zimą wprowadziliśmy linię skórzanych torebek Cloud, ale dodaliśmy do nich elementy ze skóry syntetycznej i mało kto zauważył różnicę.

Kolekcja wiosna-lato 2023 marki Tous. Fot. AKPA

Tous to hiszpański brand. Na ile twoim zdaniem duch tego kraju i temperament narodu są widoczne w produktach marki?

Jesteśmy marką działającą na całym świecie, ale to prawda, że nasze hiszpańskie korzenie są bardzo widoczne w tym, co robimy. Ten latynoski duch wyraża się w pewnej figlarności, kreatywności i odwadze, które można znaleźć w naszych produktach. Myślę, że łatwiej o to w Hiszpanii niż np. we Francji, skąd pochodzę.

A jakie są główne wartości Tous? Przypomnijmy, że to marka z ponad 100-letnią historią, więc wierność tradycji i zasadom jest prawdopodobnie dla was tak samo ważna, jak innowacje i podążanie z duchem czasu.

Świetne rzemiosło i dbanie o najwyższą jakość są w DNA Tous od początku istnienia marki i nigdy z tego nie zrezygnujemy, ale rzeczywiście staramy się iść z duchem czasu i korzystać z tego, co dzieje się dookoła nas. Ważna jest dla nas ekologia i zrównoważony rozwój, ale na szczęście zajmujemy się głównie biżuterią, która jest dużo trwalsza niż np. ubrania. Recyklinguje się ją, nadaje jej drugie życie, przetapia, ale zauważ, że bardzo rzadko się ją wyrzuca. Biżuteria jest na zawsze. Równie ważne jak rzemiosło i tradycja jest dla nas wprowadzanie innowacji i wsłuchiwanie się w potrzeby naszych klientów. Wyróżnia nas też kreatywność, śmiałość, a nawet swego rodzaju zuchwałość. Nie bierzemy siebie na poważnie i lubimy dobrą zabawę, co zresztą widać na dzisiejszym evencie.

Cieszę się, że polska publiczność jest na to otwarta. Działamy w 45 krajach, a Polska jest jednym z naszych najważniejszych rynków. Jesteście bardzo spragnieni nowych doświadczeń i pomysłów oraz ciągle szukacie czegoś, co was wyróżni. Zauważyliśmy też, że bardzo ważne są dla was akcesoria: torebki, biżuteria i buty. Dlatego tak bardzo was w Tous kochamy.