5 trendów w makijażu, które już są passé                              

Harry Jefferson, znany również jako Harry J., to znany wizażysta gwiazd oraz dyrektor ds. rozwoju produktu polskiej sieci sklepów kosmetycznych Kontigo. Zapytany o trendy w makijażu, które stały się anty-trendami, wskazał 5 popularnych technik makijażu, które wypadły z rutyny najlepszych makijażystów. Być może Wy też zapomnicie o nich szybciej niż uczyłyście się ich z tutoriali.

Trendy w makijażu, które wyszły z mody: baking

“Baking” stał się popularny dzięki wielu znanym hollywoodzkim makijażystom, którzy specjalizują się w konturowaniu. To technika polegająca na nałożeniu i pozostawieniu większej ilości pudru w miejscach, które chcemy rozświetlić. “Baking” wykonuje się więc zwykle pod oczami, na kościach policzkowych, na środku czoła i nosa oraz pod kośćmi policzkowymi. Wadą tej techniki jest fakt, że mocno wysusza ona skórę i na zdjęciach makijaż może wyglądać na biały i „kredowy”. Zamiast techniki “bakingu” spróbuj dobrze kryjącego, trwałego korektora, który po zastygnięciu będzie o 2 odcienie jaśniejszy od koloru Twojej skóry. Następnie możesz użyć zwykłego pudru, aby utrwalić obszar i dzięki temu stworzysz znacznie bardziej naturalny efekt końcowy. Taki makijaż będzie też dobrze wyglądał na zdjęciach. 

Trendy w makijażu, które wyszły z mody: wyjeżdżanie konturówką poza naturalny zarys ust

Trend „przerysowanych” ust rozwinął się dzięki Kylie Jenner i popularności stosowania wypełniaczy do ust. Co sprawia, że usta są „przerysowane”? Dzieje się tak, gdy kredka lub szminka wystaje poza naturalny kontur ust. Zamiast wychodzić konturówką poza zarys wargi, obrysuj usta kredką o nieco ciemniejszym odcieniu oraz podkreśl ich środkową część odcieniem o 2 tony jaśniejszym. Całość wykończ błyszczykiem. Stworzy to efekt ombre i sprawi wrażenie pełniejszych ust w naturalny sposób. Kolejną łatwą sztuczką jest pomalowanie ust ulubioną pomadką, a następnie delikatne obrysowanie konturów za pomocą kredki do brwi. Możemy dzięki temu uzyskać nieco ciemniejszy, „przypalony” brzeg pomadki. Kiedy użyjesz kredki do brwi po pomadce – naturalnie się zmieszają, tworząc nowy odcień i zapewniając subtelny efekt ombre.

Trendy w makijażu, które wyszły z mody: zbyt puszyste brwi

Trend ten pojawił się dzięki modzie na laminację brwi. Ale nie jest on dla wszystkich.  Wiele osób na siłę szczotkuje włoski brwi prostopadle do góry, tworząc szokujący i nienaturalny efekt. To błąd. Zamiast szczotkować je do góry, spróbuj wyczesać je na zewnątrz pod kątem 45 stopni. Stworzy to miękki efekt oraz iluzję liftingu na twojej twarzy. Będzie to również łatwiejsze do wykonania a efekt utrzyma się dłużej, ponieważ włoski będą ułożone w naturalnej dla siebie pozycji. Używając wosków do brwi utrwalisz całość i uzyskasz naturalny, puszysty efekt stylizacji brwi.

Trendy w makijażu, które wyszły z mody: konturowanie kremem z filtrem UV

Był to trend, który miał na celu stworzenie naturalnego konturowania poprzez nakładanie kremu przeciwsłonecznego tylko na obszary, które mają być jaśniejsze, pozostawiając jednocześnie pozostałe obszary wyeksponowane do opalania. Jest to ryzykowny trend w makijażu, ponieważ trudno kontrolować taką opaleniznę a w przyszłości może ona przyczynić się do powstania na skórze głębokich zmarszczek. Ważne jest, aby stosować ochronę przeciwsłoneczną SPF na całej twarzy, więc nie polecam tego trendu. Zamiast konturowania filtrem przeciwsłonecznym – możesz użyć rozjaśniacza do skóry lub po prostu korektora w nieco jaśniejszym odcieniu, aby uzyskać bardziej subtelny, naturalny efekt. Kluczem do tego, aby całość wyglądała naturalnie jest użycie gąbki do makijażu. Nadaje ona makijażowi gładkość i zapobiega aplikacji nadmiernej ilości produktu. Ponadto, sam makijaż zachowuje się jak delikatny, naturalny filtr przeciwsłoneczny, gdyż osłania skórę przed promieniowaniem UV.

Trendy w makijażu, które wyszły z mody: nakładanie nadmiernej ilości podkładu - trend rodem z Tik Toka

Tik Tok wpłynął na nas wszystkich i wszyscy widzimy szokujące trendy, które się tam pojawiają. Jednym z nich jest moda na nakładanie nadmiernej ilości podkładu na twarz w celu zapewnienia sobie dodatkowego krycia. Powoduje ona jedynie marnotrawstwo kosmetyków i skutkuje nienaturalnym efektem końcowym. Jeśli zależy Ci na pełnym kryciu, zamiast nakładać grubą warstwę podkładu, lepiej stopniuj aplikację za pomocą produktu o pełnym kryciu. Pozwólmy więc odejść trendowi stosowania zbyt dużych ilości podkładu i zamiast tego zastąpmy go skuteczną techniką aplikacji i odpowiednimi produktami. Jednym z łatwych i skutecznych sposobów aplikacji jest nałożenie małych kropelek podkładu na całą twarz, a następnie rozprowadzenie ich gąbką do makijażu. Pozwoli to kontrolować ilość produktu na twojej twarzy, a jednocześnie zapewni równomierną i bezbłędną aplikację  – co skutkuje jednolitą, perfekcyjnie wyglądającą skórą!

Opisane trendy makijażowe stały się raczej anty-trendami, jednak warto pamiętać, że moda lubi powracać, dlatego kto wie, czy za 10 lub 20 lat nie wrócimy do nich my lub następne pokolenie? Do tego czasu lepiej jednak ich unikać.

*

Harry Jefferson (znany jako Harry J)wizażysta marki Kontigo i makijażysta gwiazd z wieloletnim, międzynarodowym doświadczeniem w różnych segmentach rynku mody oraz beauty. Współpracował m.in. z gwiazdami seriali Stranger Things oraz Wiedźmin, wyprodukowanych przez Netflix. Maluje także wiele polskich gwiazd, wśród których można wymienić: Sandrę Kubicką, Karolinę Pisarek, Kingę Rusin, Martynę Wojciechowską, Anetę Kręglicką, Joannę Opozdę, Patricię Kazadi, Natalię Siwiec czy Honoratę Skarbek. Wyróżniony nagrodą „Fashion Makeup Artist of The Year” przez Fashion TV Magazine.

*
Kontigo to sieć sklepów kosmetycznych należących do grupy Eurocash. Koncept powstał z myślą o współczesnej kobiecie, której zapewnia wyjątkową, indywidualną obsługę oraz unikatowy asortyment, by mogła poczuć się zadbana. W ofercie sklepów znajdują się produkty do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów, kosmetyki do makijażu oraz zapachy i akcesoria. Wyróżnikiem sieci jest bogaty asortyment kosmetyków naturalnych i azjatyckich. Kontigo pozycjonuje się jako jeden z ekspertów od popularnych na polskim rynku kosmetyków koreańskich. Marka prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sklepu online, a także w ponad 30 sklepach stacjonarnych w całej Polsce.