Błyszcząca lama zamiast cekinów

Rokiem 2018 rządziły cekiny. Nosiłyśmy je od stóp no głów – na co dzień i na wieczór. Wszystkie miłośniczki szykownego błysku śpieszymy uspokoić informacją, że nie rozstajemy się z nim tak zupełnie. W sezonie wiosna-lato 2019 zostawiamy w szafie cekinowe spódnice, jednak pierwsze skrzypce w połyskującej garderobie odgrywać będzie metaliczna lama.

Imaxtree/Getty Images

Błyszczący materiał tradycyjnie używany do szycia szat liturgicznych i sukien balowych tym razem zagościł na wybiegach w casualowym wydaniu. Zamiast o kolejne cekinowe garnitury, koniecznie uzupełnijcie swoją wiosenną wish listę o koszule (Isabel Marant) i kombinezony (Balmain) uszyte przy pomocy metalowych nici.

Militarne bojówki zamiast klasycznych jeansów

Jeszcze do niedawna myśleliśmy o nich jak o wyznaczniku złego gustu. Dzisiaj bojówki lansują najpopularniejsze it girls (Chiara Ferragni, Aimee Song) i najważniejsi w branży projektanci (Pier Paolo Piccioli dla Valentino, czy Karl Lagerfeld na wybiegu Fendi). W codziennych stylizacjach tzw. „cargo pants” zajmą miejsce klasycznych jeansów.

Getty Images

Bojówki świetnie czują się zarówno w towarzystwie ciężkich workerów i t-shirtów, jak i szpilek zestawionych z oversize’owymi białymi koszulami. Jeśli szerokie spodnie w charakterystyczny print moro to dla was zbyt odważna propozycja, testowanie nowego trendy zacznijcie od dopasowanych, zgniłozielonych spodni ozdobionych charakterystycznymi kieszeniami.

Plecione torebki zamiast sportowych nerek

Podczas tegorocznych tygodni mody materiałowe i skórzane saszetki na pasku wciąż pojawiały się na wybiegach, jednak miano najbardziej pożądanych torebek sezonu oddają plecionym workom. I nie mamy tutaj na myśli słomianych, czy wiklinowych koszyków, które chętnie nosiłyśmy w tym roku, a torby robione na szydełku, lub ręcznie zaplatane z miękkich sznurków.

Getty Images/Imaxtree

Inspiracje wnętrzarskim stylem boho (z makramą w roli głównej) na torebkach wypatrzyłyśmy wśród propozycji Isabel Marant, za to klasyczny splot w kolorowym wydaniu królował w kolekcji Chanel na wiosnę i lato 2019.

Oversize’owe t-shirty z nadrukiem zamiast koszulek z logo

Oversize’owe „statement t-shirts”, czy luźne koszulki z bohaterami bajek kojarzą wam się jedynie z (dawnymi) czasami szkolnymi? Błąd! W sezonie wiosna-lato 2019 projektanci (Coach, Chloe, Ashley Williams) zgodnie przekonują, że nieco infantylny trend znowu jest „hot”. W zamian możemy za to zapomnieć o balansującej na granicy kiczu logomanii.

Imaxtree

My koszulki z ważnymi dla nas hasłami oraz motywami z ulubionych filmów i kreskówek najchętniej nosimy do cekinowych spódnic, lub jeansów z wysokim stanem i wielkich marynarek o męskim kroju.

Wąskie okulary na "kosmiczne" okulary przeciwsłoneczne 

W 2018 roku wszystkie gwiazdy i najpopularniejsze influencerki przed obiektywem fotoreporterów pozowały w wąskich okularach inspirowanych charakterystycznym elementem kostiumów z "Matrixa" (1999) i subtelnych kocich oprawkach w klimacie vintage. Wiosną i latem 2019 pożegnamy je, aby w najbardziej pożądanych trendach sezonu powitać wielkie, kosmiczne kształty okularów przeciwsłonecznych

Getty Images/Imaxtree

Do łask wracają klasyczne muchy (Tom Ford, Miu Miu, Gucci) i sportowe okulary (Each x Other, Stella McCartney, Loewe) zakrywające połowę twarzy. Już teraz znajdziecie je w ofercie marek premium i popularnych sieciówek, a jesteśmy pewne, że to dopiero początek okularowego zatrzęsienia w wersji maxi.