Sandały na platformie 

Moda tworzona przez Gianniego Versace miała dawać kobietom poczucie siły. W jego kreacjach nie dało nie czuć się spektakularnie, zjawiskowo i pięknie. Dziś wpisany w DNA marki empowerment wybrzmiewa szczególnie głośno i bardzo dosłownie. Na nadchodzącą wiosnę Donatella lansuje niebotycznie wysokie platformy, które mają dodawać nam centymetrów i pewności siebie. Wg międzynarodowej platformy sprzedażowej Lyst to jeden z najchętniej kupowanych w tym sezonie produktów.

Nic dziwnego, że w ślady włoskiego domu mody natychmiast podążyły sieciówki i lokalne marki z całego świata. Po sandałki i pantofelki na stabilnych platformach warto zajrzeć między innymi do CCC, Mango i Zary. 

Wycięcia, asymetryczne kroje i głębokie dekolty 

Dziewczyny z branży fashion za ubraniami ozdobionymi ultrakobiecymi wycięciami uganiają się od wybiegowego debiutu Nensi Dojaki (2017). Wypłynięcie do mainstreamu zajęło więc konstrukcyjnym wycinankom kilka sezonów. Szczyt popularności osiągnął właśnie wiosną 2022.

Body, topy, sukienki, kostiumy kąpielowe i longlseeve’y eksponujące obojczyki, łopatki, ramiona, kości biodrowe lub talię zdominowały nowe kolekcje naszych ulubionych marek – zarówno tych autorskich, jak i sieciowych. W stylizacjach łączcie je z innymi elementami na zasadzie kontrastu. Zmysłowość cut outów przełamcie ciężkimi traperami, luźnymi jeansami albo pikowaną bomberką. 

Trendy wiosna-lato 2022: modne bluzki, T-shirty i topy na nowy sezon. W takich modelach już za chwilę będą chodzić wszyscy>>

Torebki jak dzieła sztuki 

Na wybiegach co sezon aż roi się od dodatków przywodzących na myśl eksponaty z muzeum sztuki współczesnej. Dla wszystkich fanek ekscentrycznego designu użytkowego, mamy dobre wieści: wiosną 2022 artystyczne podejście do akcesoriów podchwyciły także sieciówki.

Imaxtree

Najmodniejsze torebki zdobią frędzle, błyszczące kryształki, trójwymiarowe aplikacje i pióra. Kuferki, kopertówki i listonoszki przyjmują najróżniejsze kształty i mocne, soczyste kolory. Dzięki nim każdy wiosenny outfit nabierze charakteru. 

11 najważniejszych mikotrendów sezonu wiosna-lato 2022>>

Awans bielizny 

Jeszcze dwa sezony temu bielizna w ofercie znanych marek pełniła rolę marginalną. Dziś zmysłowe komplety, prześwitujące body, wyszywane gorsety, sportowe crop topy i minimalistyczne braletki grają pierwsze skrzypce nie tylko na pinterstowych tablicach redaktorek mody, ale także w wiosennych kolekcjach popularnych sieciówek.

A to dlatego, że bieliźniane projekty zastąpią tradycyjne bluzki i T-shirty. Influencerki zarzucają na wierzch porozpinane obszerne trencze, męskie marynary albo sportowe bluzy – to gotowy (i superłatwy w obsłudze) sposób influencerek na stylizacyjny „efekt wow”. 

Zara